گروه معماری هنرآنلاین: کمپانی پنتون رنگ سال ۲۰۲۳ را با عنوان «Viva Magenta 18-1750»، رنگی کاملاً جدید که شجاعت، خوشبینی، شور و نشاط را ترویج می‌کند، معرفی کرد. این رنگ در خانواده قرمز قرار می‌گیرد و از رنگ عصاره کوشین الهام گرفته شده است که یکی از با ارزش‌ترین رنگ‌هایی که در طول تاریخ برای رنگ‌آمیزی منسوجات، لوازم آرایشی و مواد غذایی استفاده می‌شود.

Viva Magenta یک رنگ قرمز جدید و بیانگر قدرت و سرزندگی موردنیاز برای ساخت آینده‌ای درخشان و مثبت است. ریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه پنتون در مصاحبه‌ای با TIME درباره رنگ سال ۲۰۲۳ که آن را قرمز متحرک توصیف می‌کند، گفته است: «شجاع، بی‌باک و تپنده است و باعث خوش‌بینی و شادی می‌شود. ما این رنگ را به عنوان رنگ سال برگزیدیم چرا که احساس می‌کردیم یک سایه‌ غیرمتعارف برای یک زمان غیرمتعارف است. چیزی که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را به ما ارائه دهد.»

در بیست و سومین دوره از انتخاب رنگ سال توسط موسسه پنتون، این کمپانی به بررسی چالش‌هایی که مردم در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند، پرداخته است. چالش‌هایی همچون همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و یا حتی تعامل بیش از پیش افراد با دنیاهای مجازی و جذاب‌تر از همه، متاورس. پنتون بر این باور است که این رنگ به صورت غیرقابل انکاری برای زمان حال مناسب است. رنگی که مردم را تشویق می‌کند تا در لحظه، زندگی‌ِ جسورانه‌ای داشته باشند.

سال‌های گذشته رنگ سال پنتون با توجه به روند طراحی، معماری، شرایط اجتماعی-اقتصادی، هنر، صنعت سرگرمی، فناوری و مُد انتخاب شده است. هر سال این انتخاب الهام‌بخش تصمیم‌گیری برای توسعه محصول و تصمیم‌گیری خرید در صنایع متعدد مانند مُد، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، بسته‌بندی محصولات و طراحی گرافیکی است.

در ادامه با ۱۶ سازه که با رنگ سال ۲۰۲۳ شرکت پنتون طراحی و ساخته شدند، آشنا شوید: