گرووه تجسمی هنرآنلاین: Stella Zhong یک مجسمه ساز مبتنی بر زمان است. او در چین به دنیا آمد و در دانشکده طراحی رود آیلند و دانشگاه‌ ییل تحصیل کرده است.

عناصر اضافه در مجسمه‌های استلا ژونگ نقش مهمی دارد. او ممکن است در بخشی از کار، یک تصویر نقاشی شده را پنهان کند یا دسته‌ای از اجزای ریز را بچسباند. روابط بین این اجزا، احساس همزیستی را به وجود می‌آورد. مجسمه‌ها از آسیب پذیرترین عناصر خود محافظت می‌کنند یا آن‌ها را پنهان می‌کنند.

کار ژونگ پر از گزاره است. هنگامی که فرم‌های بزرگتر (ساخته شده با موادی مانند چوب رنگ شده، گچ یا فوم) با اشکال کوچکتر ( ریسمان، دانه‌های شن، توده‌های خاک رس و... ) ترکیب شود، نتیجه ممکن است ترکیبی درخشان را ایجاد کند که می‌تواند محصولی با قابلیت‌های تکنولوژیکی یا حیوانی در یک چشم‌انداز وسیع به نظر برسد.

استلا ژونگ

ژونگ از طریق نقاشی به مجسمه‌سازی رسید و گاهی اوقات نقاشی‌هایی از فرم‌های رایج‌تر خود را در مجاورت آثارش آویزان می‌کند و شکل دیگری از دنیای خود را ارائه می‌دهد. مجسمه‌ها، اینستالیشن‌ها و نقاشی‌های رویایی او به عنوان گمانه‌زنی‌هایی عجیب و غریب در مورد اینکه جهان چگونه خواهد بود یا می‌تواند باشد، مطرح می‌شوند. ژونگ از سنین پایین نقاشی را شروع کرده و بعداً در ایالات متحده هنر شیشه را مطالعه کرد، موضوعی که به او کمک کرد تا به کار‌های سه بعدی بپردازد.

استلا ژونگ

او دوران جوانی‌اش در شنژن در جنوب چین را به‌عنوان الهام‌بخش برخی از کیفیت‌های آینده‌نگر هنرش می‌داند و می‌گوید: «کشور آنقدر سریع در حال توسعه است که ساختمان‌هایی با جسورانه‌ترین شکل‌ها تقریباً بدون هیچ دلیلی به سرعت ساخته شده‌اند. معماران و طراحان همه چیز را تا حد امکان غیر واقعی ساخته‌اند.»

استلا ژونگ

در کنار آینده نگری و غیرواقعی بودن، کار ژونگ القای حس سردرگمی است. آثار او گاه زبان نقشه‌های اخترفیزیک را به عاریت گرفته است، جایی که دانشمندان اقدامات به ظاهر نامرتبط را در یک نمودار واحد گنجانده‌اند. ژونگ می‌گوید: «من به زمینه‌های بسیار تخصصی دانش مانند فیزیک علاقه‌مندم، جایی که چیز‌ها فقط در یک محیط خاص می‌توانند معنا پیدا کنند. »

استلا ژونگ

آثار هنری ژونگ چیزی میان سوررئالیسم و داستان علمی تخیلی هستند. او در این مورد می‌گوید: «من معمولاً درباره ژانر فکر نمی‌کنم و با این یا آن ژانر همسو نمی‌شوم. آثار هنری‌ام را پیشنهاد‌هایی برای چیزی می‌دانم که احتمالاً ممکن است اتفاق بیفتد، یا‌ اشیایی که می‌توانند ساخته شوند. علمی تخیلی ریشه در زمان کنونی ما دارد، اما چیز‌هایی را نشان می‌دهد که هنوز نمی‌توانیم ببینیم. زیبایی‌شناسی و شکل‌های من حس علمی تخیلی دارد، شاید به این دلیل که من به طور گسترده به دنبال الهام گرفتن از فناوری‌های کنونی مانند ماهواره‌ها هستم. بخش سوررئالیسم بیشتر در جوهره کار من است: بی‌قانونی ذهن خصوصی ما که فقط بخش کوچکی از آن قابل کنترل است. »

استلا ژونگ