گروه معماری هنرآنلاین: ساختمان EOS که در شرق مرکز شهر قرار دارد توسط پارک عمومی «باغ دریایی» از دریای سیاه جدا می‌شود و تضمین می‌کند که ساختمان نور خورشید صبح زود را دریافت می‌کند. به گفته معماران پروژه، شکل مثلثی ساختمان مستقیماً از شکل زمین موجود گرفته و با یک جاده و بلوک‌های آپارتمانی مجاور احاطه شده است.

اسوتوسلاو استانیسلاوف، بنیانگذار Starh گفته است: «برای اولین بار ما فرصت کار روی چنین طرح عجیب و غریبی را داشتیم و از این فرصت استفاده کردیم تا یک منشور مثلثی طراحی کنیم. شکل مثلثی را می‌توان در گوشه بالکن‌ها، تراس‌ها و ردپای ساختمان مشاهده کرد. داشتن چشم‌اندازی خیره‌کننده به سمت دریا و باغ چیزی بود که نباید از دست می‌دادیم. بنابراین با طراحی بالکن‌ها با دید ۳۶۰ درجه به جلو، این تاثیر را افزایش دادیم.»

این ساختمان با کاربری مختلط دارای واحدهای مسکونی از طبقه سوم تا هشتم است، با دفاتر تجاری که در طبقات اول و دوم بالای ساختمان‌های تجاری در کنار سرسرا ورودی در طبقه همکف قرار دارند. آسانسور اتومبیل، دسترسی به دو سطح زیرزمین را برای پارکینگ فراهم می‌کند.

مثلث شکل

نمای بیرونی ساختمان نمای افقی محکمی را نشان می‌دهد که با روکش سفید و شفاف پوشیده شده است که بازتاب زیبایی‌شناسی معماری غالب این استراحتگاه ساحلی است. محله ای که ساختمان EOS در آن قرار دارد چند دهه پیش توسط دولت بلغارستان برنامه‌ریزی شده بود تا دارای یک زبان معماری و زیبایی‌شناسی واحد باشد که معماران هنگام انتخاب مصالح برای نما، به آن توجه ویژه‌ای کرده‌اند.

طراحی آپارتمان‌ها به شکلی برنامه‌ریزی شده‌اند که فضای داخلی آن‌ها دارای طرح‌های متعامد هستند و فقط ایوان‌های رو به شرق دارای خطوط مثلثی هستند. همچنین تراس‌ها در گوشه شرقی ساختمان به سمت بیرون طراحی شده تا از مناظر حداکثر استفاده را ببرند و طول این بالکن‌های کنسولی در طبقات بالا به هشت متر هم می‌رسد.

در این پروژه از مواد ومصالحی از جمله روکش فیبر سیمانی، قاب پنجره‌های آلومینومی با کارآیی بالا استفاده شده که علاوه بر طول عمر بالا، نگهداری آن آسان باشد.

ساختمان وارنا