به گزارش هنرآنلاین، اصغر باقرزاده با اشاره به طرح تحولی کانون‌های فرهنگی-تربیتی و برنامه‌های متعددی که در دو دسته شامل ۲۲۰ کانون کشور آغاز شده گفت: یکی از برنامه ها، تحت عنوان «سینما مهر» در حال اجراست که در قالب آن برای دانش آموزان فیلم‌های روز به نمایش در می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی درباره جزئیات اکران «لوپتو» در کانون‌های فرهنگی-تربیتی اظهار کرد: با حوزه هنری انقلاب اسلامی هماهنگی هایی به عمل آمد تا فیلم سینمایی لوپتو در فاز اول در شهرهای فاقد سالن سینما که حدود ۶۰ شهر بودند با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی تربیتی اکران شود.

وی اضافه کرد: پویانمایی ایرانی لوپتو، در فاز دوم همزمان با اکران در سینماهای کشور، در ۲۲۰ شهر دارای کانون فرهنگی تربیتی امید فردا که مجهز به سالن آمفی تئاتر هستند، به نمایش در می آید.

باقرزاده خبر داد: در اولین هفته این اکران‌ها (یعنی هفته سوم آذر ماه) که در ۱۴ کانون فرهنگی-تربیتی این طرح کلید خورد، ۱۸۰۸ دانش آموز، مخاطب این فیلم سینمایی بودند.

 معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه اکران فیلم‌ در کانون ها ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: با رفع نواقص و کمبودهای این طرح در آینده با استقبال بیشتری روبرو خواهیم بود و باید از ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی برای اکران فیلم‌های پاک و جذاب برای دانش آموزان استفاده کرد.