به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح بین الملل تصریح کرد: کشورهای مختلفی در این نمایشگاه حضور داشته و آخرین تولیدات صنعت نشر و کتاب خود را به نمایش گذاشته‌اند.

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در ۹۰ هزار متر مربع و در دو بخش مجازی و حضوری تاکید کرد: این نمایشگاه با استقبال قابل توجهی مواجه بوده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی نیز استقبال از نمایشگاه قابل توجه باشد.

او با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای فرهنگی مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: علاوه بر این ایران آماده همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی با کشورهای دوست و همسایه است.

وزیر قطر نیز با اشاره به استقبال قابل توجه از نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ازدحام جمعیت نشان می‌دهد، مردم از این نمایشگاه رضایت دارند و باعث مسرت است که قطر نیز در آن حضور یافته است.

شیخ عبدالرحمن بن حمد بن جاسم آل ثانی متذکر شد: ایران یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه فرهنگ و تولیدات فرهنگی است و چهره‌های فرهنگی متعددی در این کشور سرشناس هستند.

او افزود: قطر آماده همکاری‌های فرهنگی با این کشور است و تجربه نمایشگاه نشان داد که می‌توان کارهای خوبی در حوزه فرهنگ با این کشور تدارک دید.