به گزارش هنرآنلاین، سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز ۹ دی در جوار بارگاه ملکوتی جعفر بن موسی کاظم(ع) با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و نظامی کشوری و استانی طی مراسمی نصب و رونمایی شد. مراسم رونمایی از سردیس سردار دل‌ها با قرائت کلامی چند از قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و مارش نیروی انتظامی جنوب شرق استان تهران کار خود را آغاز کرد.

در ادامه امام جمعه پیشوا، حجت الاسلام و المسلمین باقری با قدردانی از حوزه هنری و مکتب حاج قاسم سلیمانی برای راه‌اندازی کاروان هنری «روایت حبیب» گفت: خرسندیم که کاروان هنری «روایت حبیب» اختتامیه سفر‌های خود را در دیار پانزده خرداد برگزار می‌کند. دیار پانزده خرداد دیار مردم شهید پرور و ولایی است و مفتخر است که سردیس و تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آن نصب و رونمایی می‌شود.

باقری افزود: همچنین برپایی این مراسم در جوار بارگاه ملکوتی جعفر بن موسی کاظم که برادر بزرگ امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علی‌ها است مایه مباهات و خیر برای این رویداد فرهنگی و هنری است.

وی در پایان گفت: تقارن شهادت حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه و یوم الله ۹دی و حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در پیشوا و نصب و رونمایی سردیس سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بی‌حکمت نیست و بی‌شک نتایج خوبی خواهد داشت.