سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: زهره مسکنی نویسنده و روزنامه‌نگار، با این توضیح که برای گروه سنی نوجوان از مجموعه "قرار با ستاره" کتابی را در نشر گویا در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این مجموعه با هدف آشنایی نوجوانان با مشاهیر ادب و هنر گردآوری شده است. یک جلد از آن به فروغ فرخزاد اختصاص دارد که با توجه به گروه سنی مخاطب، در این کتاب سعی کرده‌ام در خلال بخش‌های مختلف مربوط به زندگی و شعر فروغ، اطلاعات حاشیه‌ای نیز به نوجوانان بدهم. می‌توان این اثر را دایره‌المعارفی از دانستنی‌های مختلف برای خواننده دانست چرا که اگر گفتم این شاعر در اثر حادثه تصادف از دنیا رفته است، به همین بهانه نقبی به تاریخ حوادث ترافیکی کشور زدم و اطلاعات مختصری هم در این باره جمع‌آوری و عرضه کرده‌ام که ترکیب این دو موضوع با هم باعث ماندگاری در ذهن خواننده نوجوان باشد.

او با بیان این‌که قرار است نشر قو کتابی شامل چند داستان کوتاه ویژه نوجوانان منتشر کند که من نیز یک داستان در این کتاب خواهم داشت، ادامه داد: این داستان با عنوان "پسری با چشم‌های آبی براق" پیش‌تر در مجموعه دیگری منتشر شده است و ناشر پیشنهاد استفاده از آن را در این کتاب جدید داد. این داستان به سبک رئالیسم جادویی نوشته شده و می‌توان گفت موضوع آن به نوعی مقایسه آرزوهای انسان در زمان کودکی، نوجوانی و بزرگ‌سالی است. اشاره به پاکی و بی‌آلایشی رویاها و تصورات انسان دارد که هر چه به سمت بزرگ‌سالی پیش می‌رود ممکن است بیشتر در معرض آلودگی‌ها  قرار بگیرد و از صداقت دورتر شود.

مسکنی که یک رمان نوجوان را برای چاپ به نشر پیدایش سپرده، افزود: در کتاب مسایل روز نوجوانان را مورد توجه قرار داده‌ام. شخصیت اصلی یک دختر دانش‌آموز است که دغدغه او تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده‌آل است. مشکلی که از تبعات زندگی نوین شهرنشینی است و گریبان‌گیر بسیاری از کودکان و نوجوانان شده است. تلاش کرده‌ام مفاهیم مرتبط با تندرستی و سلامتی جسم و روح را البته به‌طور نامحسوس و بر بستری از موضوعات جذاب و مورد توجه نوجوانان به این گروه سنی منتقل کنم.

به گفته او، این رمان در 30 فصل و طی حدود یک سال به رشته تحریر درآمده است و حضور در فضای مجازی، عادات غذاخوردن، دغدغه‌های دختران دانش‌آموز، اثرگذاری رفتارهای مختلف خانواده‌ها در نوجوانان و مباحثی در مورد شعر، ادبیات و کتاب از مواردی است که در این داستان گنجانده شده تا خواننده براساس علاقه‌مندی‌های خودش حین خوانش داستان به نکات مفید دیگری هم برسد.

مسکنی دبیر تحریریه مجله ادبی هنری "کافه داستان"، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. مجموعه داستان "زن کاغذی" ویژه بزرگ‌سال نشر داستان، پنج کتاب کودک "هدیه‌های مادربزرگ"، "آسمان کجاست"، "ماجرای روز برفی"، "میهمانی توت فرنگی"، "سفر به شهر بازی" نشر شهر و 10 کتاب شعر کودک هم‌چون "چرخ، چرخ، دوچرخه"، "یه پله و دو پله"، "مورچه‌ها و پل عابر پیاده" از جمله آثار نشر یافته او محسوب می‌شوند.