سرویس مد و لباس هنرآنلاین: تاکنون شاهد برگزاری دو دوره نمایشگاه لباس عاشورایی همزمان با ماه محرم در تهران بوده‌ایم.

یکی از مهم‌ترین اهداف برگزارکنندگان این رویداد، ترویج الگوی پوشش اسلامی ایرانی در محافل گوناگون بوده است. در شرایطی که شاید بیشترین کاربرد آثار ارائه‌شده در این رویداد به مناسبت‌های مذهبی محدود شود اما وقتی سخن از ترویج هر چه بهتر شعائر دینی و عاشورایی و تأثیر آن در شئون مختلف اجتماعی مطرح می‌شود، توقع آن می‌رود تا طراحان، آثاری کاربردی و چندمنظوره برای نمایش در این رویداد ارائه دهند.

سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ اثر به دبیرخانه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی ارسال شد و از این میان، ۱۱۰ اثر در تالار وحدت به نمایش درآمدند. آثاری که خلاقیت‌های هنری در آن‌ها بسیار کمرنگ بود و همین امر جای خالی آموزش در راستای طراحی هر چه بهتر این نوع پوشش را برای برگزارکنندگان بازگو ساخت. آن هم برای رویدادی که قرار است ردپای نمایشگاه لباس عاشورایی را در شئون مختلف اجتماعی به منصه ظهور رساند.

اگرچه جای خالی وجوه آموزشی در پرداخت هر چه بهتر و بیشتر به این مقولات در دوره‌های قبل خالی به نظر می‌رسید، اما تا پیش از آغاز سومین دوره از نمایشگاه لباس عاشورایی، قرار است یک کارگاه سه روزه با هدف تولید آثار خلاقانه گرافیک، تصویرسازی و تایپوگرافی برای استفاده در پوشاک عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه پوشاک از روز یکشنبه ۲۸ مرداد تا روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه از ساعت ۹ الی ۱۷ زیر نظر محمد اردلانی در محل مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک تهران برگزار شود.

150562719645677000

آثار برتر طراحی‌شده در این کارگاه، ضمن انتشار روی پارچه، لباس، کیف و حضور در سومین نمایشگاه بزرگ لباس عاشورایی، برای نیازهای بصری برگزارکننده در قالب کتاب، بیلبورد، پوستر، موشن گرافیک، کارت، بروشور، لباس، تمبر، شبکه‌های اجتماعی و ... با حفظ امضای طراح استفاده می‌شود.

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس‌های مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج هرچه بهتر شعائر دینی و عاشورایی و تأثیر آن در شئون مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه از تاریخ ۱۷ شهریور تا تاریخ ۲۷ شهریورماه در محل شبستان مصلی تهران توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.