گروه تئاتر «هنرآنلاین» : نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح امروز یکشنبه ۲۴ دی در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

حامد سقاییان دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با عدم حضور بخش تماشاخانه‌های خصوصی در این دوره از جشنواره بیان کرد: ما طی چندین جلسه با مدیران تماشاخانه‌های خصوصی گفت‌وگو کردیم و به توافق رسیدیم تا این بخش در جشنواره تئاتر فجر باشد اما در آخرین لحظه منصرف شدند و این پروژه متوقف شد. مجددا هفته قبل خودشان پیشنهاد دادند که به جشنواره اضافه شوند که متاسفانه دیگر دیر شده بود. اما من شخصا اعتقاد دارم که تئاتر خصوصی حق دارد که بخشی از جشنواره تئاترفجر باشد و اگر من سال آینده همچنان دبیر جشنواره باشم حتما این بخش را اضافه خواهم کرد و یا اگر هم شخص دیگری دبیر شد، من از او تقاضا دارم که به تئاتر خصوصی توجه داشته باشند.

سقاییان همچنین در رابطه با بخش بین‌الملل جشنواره گفت: استقبال از بخش بین‌الملل بسیار خوب بود و کشورهای متقاضی زیاد بودند اما یکی از مشکلات بزرگ عدم تناسب فرهنگی با فضای کشور ما بود. بخشی از نیمه دیگر هم نمایش‌های ضعیفی بودند که قابل نمایش نبودند. تعدادی از هنرمندان هم چون بخش بین‌الملل جشنواره رقابتی نبود از حضور در آن انصراف دادند.