مریم کاظمی از جمله هنرمندانی است که اخیرا تئاتر«سیندرلا» را در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه برد.این هنرمند در گفتگو با هنرآنلاین درمورد تعطیلی سالن‌های تئاتر دولتی گفت: این که هنرمندان بخواهند در یک سالن دولتی یا خصوصی اجرا داشته باشند، یک انتخاب است. این انتخاب بستگی به میزان حمایت ارگان‌ها نیز دارد.

وی ادامه داد: در سالن‌های دولتی باید امکاناتی را ارائه دهند تا هنرمندان مشتاق شوند در آن جا اجرا داشته باشند. باید پروتکل‌هایی بین وزارت ارشاد و سازمان‌ها و ارگان‌هایی که سالن دارند به وجود بیاید. این که افراد هنرمندان خودشان به دنبال این سالن‌ها بگردند، موجب بی‌نظمی است. ما سالن استاندارد کم نداریم اما تا قراردادهای اجرایی نباشد، انگار که این سالن‌ها وجود ندارند.

کاظمی ادامه: اگر قرار باشد که سالن‌های دولتی از هنرمند حمایت نکند، پس چه تفاوتی با سالن‌های خصوصی دارند زیرا در یک شرایط برابر مسلما هنرمند جایی می‌رود که آرامش خیال بهتری داشته باشد. مثلا در برخی از سالن‌های تئاتر دولتی حساسیت‌های شورای نظارتی بیشتر است. بنابراین هنرمند فکر می‌کند بدون حمایت، سالن‌های خصوصی آزادی عمل بیشتری دارند. پس این ماجرا به هنرمندان مرتبط نمی‌شود. چون طبیعتا هنرمند به نفع و دیده شدن خود و اثرش فکر می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله سالن‎های دولتی سطح شهر این است که وابسته به ارگانی است که آن ارگان‌ها مدیریتش مدام تغییر می‌کند و بحث کمی مدیران مهم‌تر از کیفی شده است و مدیران آمار دادن را ترجیح می‌دهند. همانطور که شهرداری رقیب سازمان فرهنگی هنری که فرزند خودش بود، شد، سالن‌های دولتی هم رقیب سالن‌های خصوصی شدند. در صورتی که بخش دولتی ، تئاتر خصوصی را به وجود آورد تا کسانی که نوبت اجرا در سالن دولتی ندارند، در آن جا اجرا کنند. اما اکنون می‌بینیم که درحال رقابت با سالن‌های خصوصی هستند.