گروه تئاتر«هنرآنلاین»:مراسم رونمایی از پوستر سی‌وپنجمین جشنواره‌ تئاتر استان‌های کشور صبح امروز، سوم مهر در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

حسن رونده، مسئول هماهنگی امور استان‌های کشور اداره کل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین با اعلام این خبر که جشنواره‌ها از ۲۰ مهر در استان فارس آغاز خواهد شد، گفت: رویکرد جدیدی که در این دوره رقم خورده است، این است که تئاتر خیابانی را هم به این جشنواره اضافه کردیم و در کنار تئاتر صحنه‌ای قرار گرفت. بر همین اساس به کارهای میدانی و خیابانی سهمیه دادیم تا به جشنواره منطقه‌ای هم ورود پیدا کنند. سابق بر این آثار میدانی از طریق جشنواره مریوان برای جشنواره تئاترفجر انتخاب می‌شدند اما اکنون کمی متغیر است و از جشنواره‌های مناطق به جشنواره فجر می‌آیند. به همین ترتیب امکاناتی از جمله اسکان به گروه‌های تئاتر خیابانی داده می‌شود.

استان

وی با اشاره بر این که در این جشنواره «تئاتر برای همه» محقق می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره در 32 استان برگزار می‌شود و همه افراد بر اساس علایق و گرایششان می‌توانند حضور پیدا کنند و از نمایش‌های تئاتر استان خود بهره‌مند شوند. هر استان هم با هماهنگی اداره کل هنرهای نمایشی امور استان‌ها به صورت مجزا دو داور دارد و یک داور مرکزی هم به عنوان داور و ناظر انتخاب می‌شود.