به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، ریاست این جلسه که ساعت 19:15 و در قالب سمینار بین‌المللی "تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیردولتی" برگزار خواهدشد به عهده علی منتظری، استاد دانشگاه و از مدیران سابق مرکز هنرهای نمایشی است.

در این میزگرد چهار تن از مدیران مرتبط با تئاتر غیر دولتی به "ضرورت‌ها، قوانین، فرصت‌ها و موانع در بخش غیردولتی تئاتر" خواهند پرداخت و از دیدگاه‌های مختلف تئاتر غیر دولتی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، جلیل صادقی‌زاده دبیر هیات رسیدگی به مؤسسات هنری تک منظوره، قاسم خسروی مدیرکل مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارشاد و مرتضی شیرازی معاون اداره کل دفتر تعاون خدماتی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این میزگرد به بحث و گفت و گو می‌پردازند.

آغاز رسمی سمینار با سخنرانی معاون هنری وزیر

سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی روز یک شنبه 15 اسفند ساعت 15 بعد از ظهر به طور رسمی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر کار خود را آغاز می‌کند.

سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگران ، اساتید و کارشناسان تئاتر ، مؤسسات فرهنگی هنری و تولید کنندگان تئاتر فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

در این مراسم علی مرادخانی با موضوع "ضرورت‌های ارتباط بخش دولتی و غیر دولتی " به ایراد سخن خواهد پرداخت.

در ادامه برنامه‌های این روز دو میزگرد و ارائه 6 مقاله از روسیه ، ایتالیا ، مکزیک ، آذربایجان و ایران است.

سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی از 15 تا 17 اسفند ماه و با حضور پژوهشگرانی از 14 کشور جهان درسالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های این روز دو میزگرد و ارائه 6 مقاله از روسیه ، ایتالیا ، مکزیک ، آذربایجان و ایران است.

جلسات روز اول با ریاست دکتر علی منتظری برگزار خواهد شد.

میزگرد قطب‌الدین صادقی، حسین پارسایی و مجید جعفری

دومین روز سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی در دومین روز خود شاهد میزگرد دیگری با عنوان "ضرورت‌ها، قوانین، فرصت‌ها و موانع در بخش غیردولتی(2)" است که در آن سه تن از چهره‌های شناخته شده تئاتر به گفت و گو می‌پردازند.

 نخستین میزگرد روز دوم سمینار در ساعت 10.30 صبح و با حضور قطب‌الدین صادقی، حسین پارسایی و مجید جعفری از هنرمندان عرصه نمایش برگزار می‌شود. ریاست این جلسه به عهده محمدباقر قهرمانی است.

گفتنی است برای روز نخست سمینار نیز میزگردی با همین عنوان تدارک دیده شده است که از منظر بخش دولتی به ضرورت‌ها، قوانین، فرصت‌ها و موانع در بخش غیردولتی نگاه می‌شود.

 سمینار بین‌المللی "تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیردولتی" 15 تا 17 اسفند ماه با حضور پژوهشگرانی از 14 کشور جهان درسالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.