سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش خیابانی "طبقه چهارم" به کارگردانی محمدهادی عطائی در بخش تئاتر خیابانی جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر به صحنه می‌رود. محمد هادی عطائی با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش داستان فردی است که حرفه‌اش با رشته تحصیلی او ارتباطی ندارد و همین مساله باعث ایجاد اتفاقاتی می‌شود.

او بیان کرد: بر این اساس چند قشر متفاوت سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران را در نظر گرفتم تا دیدگاه چهار قشر مختلف جامعه را به تصویر بکشم.

عطائی عنوان کرد: نگاه فانتزی به این اثر داشتم، در واقع نمایش یک کمدی سیاه است. موقعیت‌ها رئال اما شیوه اجرا کاملا از این فضا دور است.

این بازیگر تئاتر خاطرنشان کرد: تماشاگران ما صرفا مخاطبان تئاتری نیستند و بازخوردهای‌شان بسیار جالب توجه است.

او اظهار کرد: بارها شاهد اجرای نمایش‌های خیابانی از گروه‌های خارجی بودیک که از مفهوم خاصی برخوردار نیستند؛ نمی‌دانم چگونه است که گروه‌های خارجی با هر شیوه و نگاهی آثارشان پذیرفته می‌شود و به صحنه می‌روند اما نمایش‌های ایرانی مانند آنها نمی‌‌توانند در جشنواره حضور داشته باشند.

عطائی تاکید کرد: هر سال مدیران از افزایش تعداد مخاطبان و اجراهای خیابانی سخن می‌گویند اما آیا شرایط و امکانات آن را نیز فراهم می‌آورند؟ امیدوارم توجه بیشتری به آثار خیابانی شود.

او بیان کرد: امیدوارم هیچ سالی را به نام هیچ هنری نام‌گذاری نکنند چراکه هیچ اتفاقی برای آن رخ نمی‌دهد. ما چقدر برای هنرمندان این عرصه احترام قائلیم، هنوز هم بعد از سی و پنج دوره هنرمندان خیابانی در زیر پله لباس عوض می‌کنند. امیدوارم اجراهای خیابانی مفهومی فراتر از شلوغ کردن محوطه‌های برگزاری جشنواره پیدا کنند.