گروه تئاتر«هنرآنلاین» : چراغ چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با حضور محمود سالاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان عرصه تئاتر و اهالی رسانه روشن شد.

محمود سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با رویکرد وزارت ارشاد نسبت به این که همواره جشنواره تئاتر فجر همواره زیر سایه و حواشی جشنواره فیلم فجر قرار می‌گیرد بیان کرد: واقعیت این است که ما برای این مسئله نمی‌جنگیم؛ ما طبیعتا علاقه داریم که مردم در جشنواره تئاتر حضور پیدا کنند اما طبیعتا رقابتی با سینما نداریم؛ چرا که تئاتر یک فضای فرهیختگانی و نخبگانی است.

وی افزود:مخاطبان تئاتر با مخاطبان سینما متفاوت هستند؛ البته به مخاطبان سینما توهین نمی‌کنم اما می‌خواهم بگویم که سالن‌های تئاتر و تعداد نفراتی که می‌توانند از تئاترها بهرمند شوند کمتر از آن حدی است که انتظار داریم. در کنار این ما هم رغبتی به این که رقابتی به این شکل عمومی ایجاد کنیم، نداریم. با این وجود با شهرداری و سازمان زیباسازی صحبت کردیم که بخش‌هایی از عرشه‌های پل و بیلبوردهای شهری را به جشنواره تئاترفجر اختصاص دهند.

معاون هنری وزیر فرهنگ همچنین در رابطه با وضعیت سند ملی تئاتر گفت:کار سند ملی تئاتر آغاز شده است، شورا هم تشکیل شده و پیش‌نویس‌هایش هم درحال آماده‌سازی است اما باید بدانید که این کار، یک پروژه زمان‌بر است. ما امیدواریم تا پایان سال نسخه اول آن به شورای هنر برسد.