به گزارش هنرآنلاین، نمایش "لیلا ... و چند مسافر" به کارگردانی محمد رحمانیان که از9 الی 19 مردادماه در سالن سمندریان به صحنه رفت، با 6 هزار 814 مخاطب به اجرای عموم خود پایان داد.

نمایش "لیلا... و چند مسافر" در 32 اجرای خودپذیرای 6 هزار 814 مخاطب بود که از این تعداد مخاطب 2417 مخاطب با بلیت‌های 65 هزارتومانی، 2269 مخاطب با بلیت‌های 55 هزارتومانی، 1261 مخاطب با بلیت‌های 45 هزارتومانی و 92 مخاطب با بلیت‌های 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند.

همچنین تعداد 775 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "لیلا... و چند مسافر" طی 32 اجرا مبلغ 341 میلیون و 865 هزار تومان بوده است.

 

"خوناشام کشی" به شهرزاد می‌آید

نمایش "خوناشام کشی" به کارگردانی حامد رحیمی نصر شهریورماه در پردیس تاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.

 حامد رحیمی نصر که پیشتر نمایش پرمخاطب "علیمردان خان" را کارگردانی کرده بود، این روزها مشغول آماده‌سازی نمایش "خوناشام کشی" است. 

 "خوناشام کشی" درامی انتقادی_اجتماعی است که سید جواد موسوی آن را به رشته تحریر درآورده است. بیان گزنده و فرم و فضای موسیقیایی و موزیکال و  بازخوانی ترانه‌های خاطره‌انگیز در این اثر نمایشی در نوع خود جالب توجه خواهد بود.

شایان ذکراست؛ در این نمایش بازیگرانی چون ایلیا منفرد، نفیسه روشن و نادر علیمردانی به همراه حامدرحیمی نصر به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

افشین زارعی بازیگر نمایش "خسیس":

سلیقه تماشاگران تئاتر تغییر کرده است

یکی از بازیگران نمایش "خسیس" معتقد است ذائقه و سلیقه مخاطبان تئاتر ایران در سال‌های اخیر نسبت به نوع نگاه مخاطبان دهه قبل تفاوت های زیادی کرده است.

افشین زارعی یکی از بازیگران نمایش "خسیس" که این روزها به کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته با اشاره به حضورش در این اثر نمایشی بیان کرد: من از سال 89 تاکنون در تئاتر شهر به عنوان بازیگر حضور نداشتم زیرا شرایط مساعدی برای پذیرش متون نمایشی وجود نداشت و کارها به شکلی بود که بتواند سلیقه صد در صدی من را در بربگیرد. این در حالی است که خودم درصدد بودم نمایشنامه هایی را با کارگردانی و یا بازی خودم روی صحنه ببرم که متاسفانه شرایط اجرا پیش نیامد.

وی ادامه داد: وقتی نمایشنامه "خسیس" از سوی مریم کاظمی به من پیشنهاد شد تصمیم گرفتم با توجه به محتوای اثر خودم در یک نمایش پرتکاپو محک بزنم. زیرا محتوای در نظر گرفته شده این متن به قدری برای یک بازیگر جالب توجه است که می تواند تبدیل به تجربه شیرین و لذت بخشی برای یک بازیگر شود.

این بازیگر تئاتر اضافه کرد: در این چند سالی که حضور چندانی روی صحنه های تئاتر نداشتم متوجه نکته ای شدم که برای من جالب توجه بود . آنچه در این مدت به شدت توجه ما را جلب کرده است تغییر بسیار زیاد سلیقه مخاطبان تئاتر بوده که اغلب گروه های اجرایی را بر آن داشته تا بر اساس سلیقه مخاطبان آثارشان را روی صحنه ببرند. در این شرایط تحلیل  و اندیشه آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرد و کار را تا جایی می برد که هم کارگردان و هم بازیگران در خدمت سلیقه مخاطب قرار می گیرند.

زارعی گفت: نمایش "خسیس" یک اثر موزیکال است و با وجودی که محتوای آن دربرگیرنده محتوای عمیقی نیست اما کارگردان تلاش کرده تا با ارائه یک نگاه متفاوت به متن فضایی را خلق کند تا در عین رعایت وجوه سرگرمی مخاطب را به تفکر نیز دعوت کند. به اعتقاد من نگاه مریم کاظمی به این نمایشنامه نگاه زیبایی است که می تواند با اندیشه و تفکر منطبق با جامعه اثری را به مخاطبان ارائه دهند که در عین سرگمی و کمدی می تواند اندیشه آنان را بارور کند. ما نیز به عنوان بازیگر تلاش می کنیم که بتوانیم نماینده خوبی برای اجرای یک اندیشه باشیم. اندیشه ای که من سالهاست دوری آن را از صحنه های تئاتر حس می کنم و بر این باورم نوع مخاطبان تئاتر را به سمت دیگری برده است.

نمایش"خسیس" نوشته ژان بابتیست مولیر، کارگردانی مریم کاظمی و بازی حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی، هومن رهنمون، میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، حسین مزینانی، نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، سعید تاجیک، مهدی رمضانی، شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، شقایق اصلانی، پدرام قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی، سبا کریمیان، امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد، مانی مصحفی، فریماه کیهانی، افرا فردافشار هر روز ساعت 20 در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه کنید.

 

"چارلی و کارخانه شکلات سازی" تا اول شهریور تمدید شد

 نمایش "چارلی و کارخانه شکلات سازی" به کارگردانی فریبا دلیری که این روزها با استقبال گسترده تماشاگران در تالار هنر روی صحنه است تا 1 شهریور میزبان خانواده‌ها خواهد بود.

این نمایش که بر اساس قصه‌ای از رولد دال توسط فریبا دلیری و هادی حسنعلی نوشته شده  و در بخش میهمان جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران مبارک نیز حضور دارد تا اول شهریور ماه و روز اول جشنواره به اجرای خود در ساعت 20:15 ادامه می‌دهد.

بازیگران این نمایش زنده- عروسکی آرش صادقیان حقیقی، آرین ناصری مهر، شیرین کاشفی، محمود صامت، محیا نمازی، امیر رضا جدیدی، پدرام زنجانی، هلیا نصراللهی، محمد رضا اصغری و سورنا نجفی هستند.

بازی‌دهندگان عروسک مهبد فیضی، آوا ناصری مهر، احسان سامانی منش و پیرایه پیروزنیا و بازیگران افتخاری این اثر جذاب نوید فرحمرزی، روشنک کریمی، مینووش رحیمیان و امیر محمد انصافی هستند که در بخش‌های تصویری با گروه همراهی می‌کنند.

طراحی صحنه این نمایش را مهدی نیک روش، ساخت دکور را امیر عباس کبوتر صحرایی، طراحی و ساخت تصاویر را رامین بهادری، طراحی و ساخت عروسک و لباس اومپاها و آکسسوار را شیدا صفوی، طراحی لباس را فاطمه نمازی و طراح حرکت را مهبد فیضی وطراحی گریم را فریبا دلیری بر عهده دارند.

 سعید ناصری مهر نیز مدیر تولید این نمایش، پونه عسگر خانی نیز دستیار کارگردان، بازی گردان کودکان آرین ناصری مهر و مدیران صحنه احسان سامانی منش و مهرنوش دلیری هستند.

 حمیدرضا شجاعی آهنگسازی را بر عهده دارد و پانیذ شهرستانی و حمیدرضا شجاعی ترانه‌هایی که توسط هادی حسنعلی سروده شده را می ‌وانند.

 از دیگر عوامل این اثر نمایشی، عکاس سهیل دلیری، طراح پوستر و بروشور محمد حسین توکلی، طراح نورعلی اشرف سماعی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای زهرا شایان فر، تبلیغات فضای مجازی آرش صادقیان حقیقی و رامین بهادری، ضبط تصاویر در استودیوسهیل و ساخت ماکت صحنه پیرایه پیروزنیا هستند.

نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی هر روز غیر از شنبه ها، ساعت 20:15 در تالار هنر واقع در ‌‎خیابان مفتح جنوبی، خ ورزنده اجرا می‌شود.