سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "سنگ‌فرش‌های خاکستری خاکستری" نوشته و کار برسا برادران از 9 بهمن ماه ساعت 18 در سالن شماره 2 عمارت ارغنون به تهیه‌کنندگی ابراهیم زاهدی و بازی احمد سیاه‌‌رستمی و برسا برادران روی صحنه است. این اثر نمایشی نخستین تجربه کارگردانی برسا برادران است و او پیش از این با گالری دنا در زمینه هنر پرفورمنس همکاری داشته است.

برادران در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش این نمایشنامه گفت: به صورت معمول ایده نگارش اثر از نگاه کارگردان و شرایط جامعه بر می‌خیزد. در نگارش این نمایشنامه نیز شک‌ها و قضاوت‌ها در رابطه‌های پیرامون در جامعه نسبت به اطرافیان، ایده نوشتن آن را در من به وجود آورد. به صورت کلی انسان‌ها هر کسی را دوست دارند نسبت به او شک بیشتری دارند و آن شخص را بیشتر مورد قضاوت قرار می‌دهند.

او درباره موضوع و مضمون "سنگ‌فرش‌های خاکستری خاکستری" خاطرنشان کرد: داستان این اثر درباره شخصی است که به دلیل شک‌ها، قضاوت‌ها و وسواس‌های خود، رابطه چند ساله‌اش با فرد مورد علاقه‌اش را از دست می‌دهد. خنده‌های بی مورد شخص مورد علاقه‌اش منجر به فشار عصبی و قضاوتی نادرست از اینکه شاید فرد دیگری در زندگی اوست می‌شود. ناگهان خانه به عمق 50 متر ریزش می‌کند و فرد مورد علاقه‌اش که روی نیکمتی نشسته است، سقوط می‌کند و ...

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه نمایشنامه فضایی رئال دارد، درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش عنوان کرد: این اثر به شیوه رئالیسم جادویی اجرا می‌شود. "سنگ‌فرش‌های خاکستری خاکستری" بار روانشناسانه‌ای دارد در صورتی که این وضعیت وجود خارجی ندارد. اوج روایت داستان را در فرم و حرکت گذاشته‌ایم و 20 دقیقه از نمایش همراه با فرم و دیالوگ به صورت توامان است. داستان نمایش خطی روایت می‌شود و در این کار به صورت کارگاهی و در تمرین به این شیوه اجرایی رسیده‌ایم.

برسا برادران در خصوص فضا و طراحی صحنه این اثر نمایشی اظهار داشت: نمایش سازه‌ای مینیمال دارد. چراغی آویزان در صحنه است و همچنین نیکمتی که حرکت‌ها و دیالوگ‌ها بر روی آن است. در این اثر توجه بر حرکت و دیالوگ بوده است و هدف از آن تفکر مخاطب است.

او درباره معیار انتخاب بازیگران این اثر و استفاده از چهره‌های سینمایی در تئاتر اذعان داشت: همکاری بازیگران چهره‌ای که توانایی ایفای نقش در تئاتر را دارند بسیار خوب است، اما برخی از آن‌ها دستمزدهای بالایی دارند که ما توان پرداخت آن را نداریم.

برادران در پایان گفت: علاقمندم که این  نمایش دیده شود و به تماشای کار ما بیایند و ما را تشویق کنند نه تخریب. دانشجویان و هنرآموزان تئاتر توان مالی چندانی ندارند که همه آثار نمایشی را ببینند و با توجه به بضاعت مالی‌شان ترجیح می‌دهند تماشاگر نمایش‌های افراد و هنرمندان معروف باشند. کاش سازمان یا نهادی وجود داشت تا آثار نمایشی قابل تحمل و تفکر را به تماشاگران معرفی کند تا قشر بیشتری به تماشای آثار نمایشی بنشینند.

 دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: طراح حرکت: برسا برادران، مدیرتولید و دستیار کارگردان: هدیه رحمت‌نژاد، انتخاب موسیقی: بهروز بروجردی، مدیرصحنه: رضا درویش، دستیارصحنه: مهدی برادران، طراح لباس: فرزانه محمدنژاد و طراح پوستر: امیر گلدوست و مونا تمیز.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا 25 بهمن ماه به روی صحنه است را از سایت تیوال تهیه کنند.