سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت شب‌های آهنگسازان ایرانی با اجرای آثار هوشنگ کامکار و رهبری سهراب کاشف شب گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی مرادخانی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر ، دکتر محمد سریر عضو هیات مدیره خانه موسیقی، احمد پژمان آهنگساز، داود گنجه‌ای نوازنده، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، کامبیز روشن روان آهنگساز، اردوان کامکار و پشنگ کامکار( و... برگزار شد.

اجرایی بی‌نقص

استارت برنامه با اجرای چند قطعه کلاسیک مانند "اورتور کارمن"، "شبی بر فراز کوه سنگی" و "فنلاند" آغاز شد و ارکستر سمفونیک البرز با نظمی خاص اجرای بی‌نظیری را‌‌ همان ابتدا از خود به نمایش گذاشتند.

ظریف دوستت داریم

اولین چیزی که در سالن خودنمایی می‌کرد حضور تعداد زیادی اساتید و هنرمندان درجه یک موسیقی در سالن بود که حضور ناگهانی وزیر امور خارجه کشور نیز باعث تکمیل آن شد، دکتر محمد جواد ظریف از درب بک استیج وارد سالن شد و مردم شوک زده و ایستاده او را غرق در تشویق کردند و فریادهای ظریف دوستت داریم را پشت سر هم تکرار می‌کردند. وزیر امور خارجه همراه با علی مرادخانی وارد سالن شده و تا انتهای اجرا در کنار یکدیگر مشغول تماشای این اجرا بودند.

کجایید‌ ای شهیدان خدایی

بخش دوم این اجرا هم به خوانندگی بیژن کامکار و اجرای قطعات "کجایید ای شهیدان خدایی"، "انفال"، "پوئم سمفونی خرمشهر"، "در گلستانه" که همگی از شاهکارهای هوشنگ کامکار بودند برای مخاطبان اجرا شدند.

با کادوی ازدواجم قطعه˝کجایید‌ای شهیدان خدایی˝ را ساختم

در‌‌ همان ابتدای کار کلیپی از هوشنگ کامکار از نمایشگرهای داخل سالن پخش شد، او در این کلیپ گفت: قطعه "کجایید‌ ای شهیدان خدایی" را با پول کادوی مراسم ازدواجم ساختم، در آن زمان هیچ حمایتی از من و کارم صورت نگرفت. در بخش‌هایی از این کلیپ کامکار ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مجموعه برنامه‌های "شب آهنگسازان ایرانی" گفت: چنین فعالیت‌هایی بسیار ارزشمند است و می‌تواند به عنوان یک یادگاری برای هنرمندان موسیقی این سرزمین باقی بماند.

خرمشهر را برای دل خود ساختم

این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اینکه چگونه مردم کشور ما در آن سال‌های جنگ دست خالی در کوچه‌های خرمشهر مبارزه کردند و کوچه به کوچه فتوحات این شهر را رقم زدند برای من موضوعی ارزشمند بود و دوست داشتم به سهم خودم کاری موسیقایی را انجام دهم به همین دلیل "پوئم سمفونی خرمشهر" را ساختم که برای من خاطرات شیرینی دارد.

شب هوشنگ کامکار به حسین دهلوی تقدیم شد

هوشنگ کارمکار در آخر صحبت‌هایش نیز گفت: امشب شب بسیار فراموش شدنی برای من است به همین جهت دوست دارم این اجرا را با تمام وجود به استادی که باعث پیشرفت من در موسیقی شد تقدیم کنم. اجرای امشب را با افتخار به حسین دهلوی تقدیم می‌کنم که نکات بسیار زیادی را در موسیقی به من آموخت.

اجرایی بدون آنتراک

در آنتراک بین بخش اول و دوم شب‌های آهنگسازان ایرانی رهبر ارکستر، سهراب کاشف گفت: امروز هنرمندان بسیار بزرگی در این اجرا حضور دارند که اگر بخواهم نام آن‌ها را ببرم پانزده دقیقه طول می‌کشد اما لازم می‌دانم در ابتدا از هوشنگ کامکار که این قطعات را در اختیار ما قرار داد تشکر کنم که واقعا برایم ارزشمند است. دوم اینکه لازم است از آقای ظریف هم تشکر کنم و بگویم آقای ظریف نیازی نیست بگم که شما چقدر باعث افتخار هستید. به افتخار حضور گرم شما این اجرا را بدون آنتراک تا آخر ادامه خواهیم داد.

سنتور نواز در آغوش عموی خود

یکی از نکات جالب این اجرا بخش آریو کنسرتینو برای سنتور بود که با اجرای سیاوش کامکار (فرزند پشنگ کامکار) به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا شد، بعد از پایان این بخش اردوان کامکار در یک اقدام جالب به روی سن رفته و بعد از تقدیم دسته گل به برادرزاده خود او را برای مدتی کوتاه در آغوش گرفت.

خوشحالم که در این برنامه هستم

در اواخر برنامه هوشنگ کامکار به دعوت رهبر ارکستر روی سن آمد و گفت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من بود نمی‌دانم که باز هم تکرار می‌شود یا خیر، از تمام عزیزانی که افتخار حضور دارند تشکر می‌کنم و اعتراف می‌کنم که به غیر از اجرای حشمت سنجری در جای دیگر چنین اجرای زیبایی را به چشم ندیده بودم.

مهمانان ویژه

ارکستر سمفونیک البرز میزبان چهره‌های چون: جواد ظریف، علی مرادخانی، احمد پژمان، لوریس چکناوریان، داود گنجه‌ای، کامبیز روشن‌روان، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، پیروز ارجمند، اردوان کامکار، پشنگ کامکار بود.