رضا مهدوی دبیر سی ونهمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با هنرآنلاین گفت: هنرمندان موسیقی به عنوان پیشتازان هنر انقلاب اسلامی از ابتدای در صحنه انقلاب حضور داشته‌اند و در تمام مقاطع یاور مردم و انقلاب بوده‌اند و لزوم توجه بیشتر به آنها از سوی مدیران و مسئولان احساس می‌شود چرا که لازم است تا  این هنرمندان اصیل از محجوریت خارج شوند.

مهدوی در ادامه خاطر نشان کرد: در جشنواره امسال تلاش کردیم تمام گونه‌های مهم موسیقی را پوشش دهیم. امسال بخش کودک و نوجوان مهمترین تمایز و دستاورد جشنواره امسال است که با رویکرد بداهه‌نوازی و بداهه پردازی در موسیقی توسط نسل نو  صورت گرفت.

وی در خصوص رونق بخش پژوهش در جشنواره امسال توضیح داد: بخش پژوهش با تمرکز به پایان نامه‌های دانشجویی در حوزه موسیقی یکی از دستاوردهای این دوره از جشنواره بود و به حوزه پژوهش در موسیقی توجه ویژه ای شده بود.

مهدوی در ادامه خاطر نشان کرد: توجه به سرود و سرود مداحی مبتنی به رویکرد و رسالت هنری از دیگر بخش های جشنواره امسال بود.

دبیر سی ونهمین جشنواره موسیقی فجردر ادامه بیان دستاورهای جشنواره گفت: با انتقال اجراهای بخش پاپ به فرهنگسرای بهمن که سالها تعطیل بود  تلاش کردیم به رونق و برخورداری همه اقشار مردم  از جشنواره موسیقی فجر کمک کنیم.

وی در انتها ضمن اشاره به برگزاری جشنواره در 14 استان کشور افزود: امسال تلاش کردیم بتوانیم بخش های موسیقی خیابانی و موسیقی فیلم و داوری سی و هشت دوره موسیقی فجر را نیز برگزار کنیم که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نشد ولی امیدواریم بتوانیم در دوره آینده که چهلمین دوره جشنواره موسیقی فجر است این بخش ها به جشنواره اضافه شوند.

گفتنی است سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه با حضور ۲۱۰۹ هنرمند در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان برگزار شد.