به گزارش هنرآنلاین، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سند موسیقی و چرایی طولانی شدن تصویب این سند توضیح داد: مصوبه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال ۱۳۹۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف به تدوین سند ملی موسیقی کرد و دبیرخانه موقت تدوین سند در معاونت امور هنری با پیگیری‌های مستمر و جدی دفتر امور موسیقی در همان سال ایجاد شد.

وی ادامه داد: تیم تحقیق پس از بررسی اسناد بالادستی، گزارش‌های وضع‌شناسانه و پژوهش‌های موجود را در دستور کار خود قرار داد و با انجام پژوهش‌ها و مصاحبه‌های علمی مورد نیاز، پیش‌نویس سند را تهیه کرد. پس از آن پیش‌نویس سند طی جلساتی توسط کمیته تخصصی بررسی شد و نهایتا در بهمن ۱۴۰۰ به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره روند پیشرفت سند موسیقی نیز گفت: متن پیش‌نویس طی جلسات متعدد بررسی شده و در حال حاضر در دستور کار شورای هنر قرار دارد. با اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سند در حال ارزیابی دقیق است و به محض اتمام ارزیابی آن در این شورا برای تصویب نهایی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.