گروه معماری هنرآنلاین: دوسالانه معماری غرب آفریقا با عنوان «میراث در معرض انقراض» برای تقویت و پرورش جامعه آکادمیک در راستای حفظ مالکیت معنوی و معماری آفریقا در حال برگزاری است. 

این دوسالانه به عنوان انجمنی برای جمع‌آوری و به اشتراک گذاشتن مستندات شیوه‌ها، سبک‌های نامعلوم و کمتر شناخته‌شده میراث معماری آفریقا به‌عنوان اشیاء رسمی به مطالعات عوامل فرهنگی که به ویژگی‌ها و وضعیت غیرمتعارف آن‌ها کمک می‌کند، عمل می‌کند. 

اگرچه غرب آفریقا به عنوان مرکز منطقه‌ای برای آثار مورد مطالعه عمل می‌کند، اما ترکیب این دو کلمه دارای هویت‌های مجزا در دوگانه‌های هژمونیک پیشرفت و سنت، مدرن و بومی، استعماری و پسااستعماری است. هنگامی که این واژه ها به هم می‌رسند، به عنوان پیوند بین نمادشناسی، تاریخ غرب و آفریقا در هر دو زمینه قاره‌ای و جهانی عمل می‌‌کنند. 

این دوسالانه معماری معیارها و فرآیندهایی را که منجر به ارزش‌گذاری برخی سازه‌ها و سنت‌های معماری بر سایر سازه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین هدف آن جمع‌آوری مستندات پروژه‌های معماری و شهرسازی در این منطقه است.

برنامه‌های مختلفی از جمله میزگرد، سخنرانی، کنفرانس، سمینار، کارگاه، نمایشگاه و رویدادهای دیگر در بینال معماری غرب برگزار می‌شود. دوسالانه همچنین به عنوان فضایی برای سازماندهی کارگاه‌های آموزشی بلندمدت در مورد چگونگی تأثیر زبان، جهانی شدن، شهرنشینی، سیاست‌های محیطی، آموزش و پرورش، تاریخچه مواد، روش‌های ساخت‌وساز و آموزش معماری عمل می‌کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از ۳۷ مکان از جمله مسجد جامع نینو، مناره گوبارو، مسجد مرکزی لاگوس، موزه گیدان ماکاما، بیشه مقدس اوسون و ... دیدن کنند.

دوسالانه غرب آفریقا تا ۳۱ جولای ۲۰۲۲ به شکل مجازی میزبان مخاطبان است. برای بازدید این نمایشگاه لینک زیر را کلیک کنید.

 https://www.a3africa.org/west-africa-architecture-biennale