سرویس معماری هنرآنلاین: علی فروزانفر، رئیس مرکز معماری اسلامی حوزه هنری درباره روند فعالیت این مرکز به خبرنگار هنرآنلاین گفت: رویکرد ما در مرکز معماری حوزه هنر، مربوط به معماری ایرانی و اسلامی است که بخشی از آن نیز مربوط به هنرهای سنتی ماست.

او افزود: با هدف گسترش هنر اسلامی، ما کارگاه‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم هنرهای اصیل ایرانی را آموزش دهیم. در این راستا دوره‌هایی نظیر گچ‌بری، مقرنس، طراحی و ساخت کاشی هفت رنگ و ... طراحی شدند، ضمن اینکه سعی کردیم که از اساتید شناخته شده در این حوزه آموزش استفاده کنیم.

رئیس مرکز معماری اسلامی تصریح کرد: جشنواره‌ها و مسابقات از دیگر اقدامات فرهنگی هستند که در این مرکز مد نظر قرار دادیم که از جمله آن می‌توان به مسابقه طراحی معماری موکب، سرپناه موقت یا جشنواره ملی خشت فیروزه اشاره کرد. انشاالله در سال 98 فراخوان جشنواره خشت فیروزه نیز منتشر خواهد شد.

فروزانفر از تمرکز بر اجرای طرحی در راستای برقراری ارتباط بین معماران دغدغه‌مند و کارفرمایان برجسته در راستای اجرای طرح‌های برجسته اسلامی خبر داد و گفت: بحث دفتر فنی مرکز معماری اسلامی از جمله دیگر برنامه‌های ماست که هدف آن انجام و اجرای پروژه‌های معماری نیست بلکه هدف، معرفی پیمانکاران و طراحان صاحب ذوق، سلیقه، علاقه‌مند در حوزه معماری اسلامی به صاحبان پروژه‌ها و کارفرماهای بزرگ کشوری است.

او ادامه داد: به دنبال این هستیم که یک بانک اطلاعاتی خوب را از دفاتر، شرکت‌ها و مجموعه مهندسین مشاور تهیه کنیم و وارد چانه‌زنی و ارتباط‌گیری با کارفرماهای کلان کشوری شویم تا در میان‌مدت بتوانیم پروژه‌های شاخصی را در حوزه معماری ایرانی اسلامی داشته باشیم.

رئیس مرکز معماری اسلامی تصریح کرد: زیرساخت‌های اداری در راستای اجرای این طرح شکل گرفته است و جزء فعالیت‌های سال 98 ماست که تأمین منابع مالی و انسانی آن نیز در مرکز انجام شده است.