سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دومین نمایشگاه لباس دفاع مقدس با نمایش بیش از 70 لباس، چندی پیش به مدت هشت روز و همزمان با سالروز عملیات والفجر ۸ برپا شد.

در این نمایشگاه آثاری از مینا افروزی، روژان هوشیار، ساناز مسلمى، گلنوش صالحى، سپیده پارساپور و شیما شعبانى‌فر با موضوعات مرتبط با خاطرات و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآمد.

مینا افروزی، مدیرمسئول موسسه هنری یشم و برگزارکننده دو دوره نمایشگاه لباس دفاع مقدس دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خوشبختانه این نمایشگاه هر سال با استقبال بیشتری از سوی طیف‌های مختلفی از مخاطبان مواجه می‌شود و لباس‌های به نمایش درآمده بیش از گذشته کاربردی طراحی شدند.

او افزود: یکی از وجوه دلنشین در دومین نمایشگاه لباس دفاع مقدس، تعامل لباس و شعر دفاع مقدس بود و سعی شد با استفاده از خط نستعلیق، اشعاری برگزیده از شاعران دفاع مقدس روی لباس‌ها که همگی دارای وجوهی مفهومی و برآمده از مستندات جنگ بودند به رشته تحریر درآیند.

برگزارکننده دو دوره نمایشگاه لباس دفاع مقدس ادامه داد: در دوره نخست و همچنین دوره دوم، آثار نمایشگاه با هدف استفاده از المان‌ها و مفاهیم جنگ تحمیلی طراحی شدند و مشابهت‌های معنایی بسیاری با یکدیگر داشتند، اما در دوره سوم و سال آینده، نمایشگاه متفاوتی را شاهد خواهیم بود.

افروزی با اشاره به اینکه خود و دیگر طراحان به آثار این نمایشگاه نگاه موزه‌ای نداشته و نخواهند داشت بیان کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که لباس دفاع مقدس باید با استفاده از پارچه‌های متداول در ارتش و امثال آن دوخته شوند، اما به هیچ عنوان چنین موضوعی در این دو نمایشگاه مطرح نبوده است.

او افزود: نمایشگاه لباس دفاع مقدس، روایتی از داستان‌های جنگ و جالب آنکه همگی دارای مابه‌ازاء در عالم ادبیات دفاع مقدس بودند و همین امر موجب شد تا شعر دفاع مقدس و آثاری ناب از شعرای جوان و معاصر بهترین گزینه برای القای مفاهیم و موضوعات مورد نظر قرار گیرند.

در ادامه تصاویری از دومین نمایشگاه لباس دفاع مقدس را ببینید:

photo_2017-03-07_16-03-22

photo_2017-03-07_16-02-43

photo_2017-03-07_16-03-05

420268_117

420255_796