سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پویش "طهرون بپوشیم" برای ترویج طراحی لباس، طراحی پارچه و تزئینات لباس با موضوع نگاره‌های هنری کاخ موزه گلستان تنها اثر ثبت شده جهانی در تهران از جمعه به طور رسمی آغاز به کار کرد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به همراه تیم همراه، مسئولان شهرداری منطقه ۱۲ و کاخ گلستان به همراه مدرسان و دانشجویان طراحی لباس در مراسم آغاز به کار رسمی این پویش، 8 دی ماه در کاخ موزه گلستان حضور به هم رساندند.

هدف از برپایی این پویش، توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و تلاش برای تلفیق عناصر زیبایی شناختی هنر در قلب تهران با شاخص نوگرایانه است.

پویش "طهروون بپوشیم" به واسطه اهمیت ناشی از وجود تهران به عنوان هسته شکل گیری و تولد کلانشهر تهران از عهد صفویه دارای جایگاه ویژه‌ای در میان اهالی فرهنگ و هنر است و برگزاری چنین رویدادهایی ضمن تقویت مفاهیم گردشگری تاریخی و هویتی موجب ایجاد بستری مناسب برای هم افزایی و تعامل با هنرمندان و هنردوستان به جهت خلق آثاری نوآورانه و بدیع می‌شود.

پویش "طهروون بپوشیم" در قالب سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های اموزشی و ارائه محصولات مورد نظر با حضور داوران و اساتید به نام دانشگاهی از دیروز آغاز به کار کرد و تا پایان بهمن ماه در قلب طهران ادامه خواهد داشت.

"یزد بپوشیم" عنوان پویشی است که قرار است پس از پایان کار پویش "طهرون بپوشیم" برگزار شود.

در ادامه، گزارش صدا و سیما از روز نخست پویش "طهرون بپوشیم" را ببینید: