سرویس مد و لباس هنرآنلاین: کژال ابراهیمی، مدرس دانشگاه و دبیر دپارتمان مد و پوشاک انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران، درباره همکاری خود با این مجموعه و اهداف و برنامه‌های پیش رو به خبرنگارهنرآنلاین گفت: دلیل این‌که تصمیم گرفتم با انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران همکاری کنم و دبیر دپارتمان بخش مد و پوشاک این انجمن شوم این بود که دیدم این انجمن از مد و پوشاک استقبال می‌کند و به دنبال ایجاد راه‌کارهای جدیدی برای آموزش در این حوزه است.

او افزود: من اساتید دانشگاهی حوزه مد و لباس را بررسی کردم و دیدم این اساتید در سه دسته قرار می‌گیرند. نخست اساتیدی که متخصص و خبره هستند ولی دیده‌ نشده‌اند. دوم اساتیدی که پتانسیل خوبی دارند و در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و حق‌التدریس‌شان را می‌گیرند اما در عمل اتفاقی برای دانشجویان‌شان نمی‌افتد و یک عده هم اساتیدی که فقط برای آموزشگاه‌های خودشان تبلیغ می‌کنند و به صورت تخصصی عمل نمی‌کنند.

ابراهیمی ادامه داد: وقتی نوع تدریس اساتید مختلف را بررسی کردم، حس کردم اتفاق متفاوتی باید در این زمینه بیفتد. به این نتیجه رسیدم که با کمک مهندس سلامت‌بخش، رئیس هیئت مدیره و همینطور اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان تهران جلساتی را با حضور اساتید دانشگاهی برگزار کنیم و یک سری تغییرات در شیوه تدریس حوزه مد و پوشاک ایجاد نماییم.

دبیر دپارتمان مد و پوشاک انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس بیان کرد: سرفصل‌های آموزشی حوزه طراحی لباس در دانشگاه‌ها نیاز به اصلاح دارد. اساتید دانشگاهی الگوی مولر را به چند صورت تدریس می‌کنند و شیوه تدریس بعضی‌های‌شان غلط است. ما باید از اساتید خبره استفاده کنیم تا سطح تدریس بقیه اساتید تقویت شود. حتی اگر نیاز باشد، باید سرفصل‌های دانشگاهی رشته طراحی لباس را عوض کنیم تا کلاس‌های این رشته خروجی خوبی داشته باشد.

او در خاتمه اظهار داشت: سرفصل‌های آموزشی دانشگاه‌های مختلف باید یکسان باشد. الآن هر استادی یک سری فصل‌هایی را که مد نظر خودش است تدریس می‌کند و دانشجوها به جای یاد گرفتن یک سری موضوعات مشترک، گاهی موضوعاتی را آموزش می‌بینند که خیلی کمکی به‌ آن ها نمی‌کند. اساتید مختلف باید همکاری کنند تا وضعیت تدریس طراحی لباس در دانشگاه‌ها بهتر شود.