سرویس تئاتر هنرآنلاین: کاظم هژیرآزاد بازیگر تئاتر و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش "عروسی" نوشته نیکلای واسیلیویچ گوگول هستم که آقای وحید اخوان آن را کارگردانی می‌کند و آقای حبیب دهقان‌نسب و آقای محمد ساربان هم به عنوان بازیگر در آن حضور دارند.

وی افزود: نمایش "عروسی" یک نمایش کلاسیک است که موضوع اشرافیات و مناسبات آدم‌های پوشالی در زمان گذشته را به نقد می‌کشد ولی آن را می‌توان به زمان معاصر هم تعمیم داد. این نمایش قرار است از ابتدای آذرماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

کاظم هژیرآزاد با اشاره به اینکه به همه رسانه‌هایی که هنر را کتیبه خودشان قرار داده‌اند و در موردش صحبت می‌کنند، تبریک می‌گویم، یادآور شد: سال‌ها قبل کتیبه فرهنگ و هنر تبدیل به کتیبه فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و هنر از آن برداشته شد. می‌خواهم بگویم حالا که در این سال‌ها هنر عزیز شده و خبرگزاری‌ اختصاصی برای هنر وجود دارد، وقتش رسیده که کتیبه فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل به فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی شود.

بازیگر تئاتر و سینما درباره نقش رسانه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر نیز خاطر نشان کرد: شرایط رسانه به نسبت گذشته خیلی عوض شده و ما ناگزیر هستیم که با شرایط پیش برویم. فضای مجازی مسائلی که جزو خط قرمزهای رسانه‌های رسمی است را علنی می‌کند و راه را تسهیل می‌کند که مطبوعات هم باید دنباله‌رو آن باشند. این یک واقعیت است و باید آن را پذیرفت.  

هژیرآزاد ادامه داد: فضای مجازی و رسانه‌های رسمی در کنار هم حرکت می‌کنند و به مردم آگاهی می‌دهند. در این میان نیز مسیرهای درست وجود دارد و هم مسیرهای نادرست. این را مخاطب باید با دانش خودش تشخیص دهد. مطبوعات سعی می‌کنند راه درست را بروند اما شاید باید کمی آزادانه‌تر بنویسند تا مخاطب را نگه دارند.

این هنرمند با بیان اینکه اخبار هنرآنلاین را دنبال می‌کنم، عنوان کرد: برخی از مطالب سرویس تئاتر این خبرگزاری را با ذکر منبع در سایت انجمن بازیگران خانه تئاتر که مدیریتش را به عهده دارم، باز نشر می‌کنم. چندی پیش مقاله‌ای از دکتر محمدرضا خاکی در مورد دراماتورژی را در سایت انجمن بازیگران گذاشتم و همیشه این کار را با ذکر منبع انجام می‌دهم.