سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سومین مرحله از دوره‌های آموزشی هنرهای سنتی ایرانی و اسلامی کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۹۶ با تمرکز بر پنج سرفصل هنر دوران اسلامی در دوره قاجار، مطالعات میان‌رشته‌ای، دوخت سنتی، نقاشی و ویژه کودکان در ۹ عنوان و دوره آموزشی از نیمه دوم مهر آغاز شده است.

دوره‌های آموزشی نقوش گره‌چینی دوره قاجار در هنرهای سنتی، سیر نظری آرایه‌های تزیینی نسخه‌های خطی در دوره قاجار (با تأکید بر قرآن ارسنجانی)، بررسی شیوه تذهیب دوره قاجار و تحلیل و بررسی دوخت‌های سنتی دوره قاجار در سرفصل هنر دوران اسلامی (دوره قاجار) از اهم برنامه‌های این دوره است.

در همین راستا، تحلیل و بررسی دوخت‌های سنتی دوران قاجار با نگاهی به تحلیل و بررسی دوخت‌های سنتی دوران قاجار در موزه ملک تهران دایره‌المعارف سوزندوزی ایرانی سماک(مریم‌سماک مدرس‌سوزندوزی‌ایرانی) با حضور محقق و پژوهشگر، شهین ابراهیم زاده پزشکی روز دوشنبه اول آبان ساعت ۱۵ در موزه ملک تهران برگزار می‌شود و شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

این دوره‌های آموزشی در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد برگزار می‌شود.

دوستداران و علاقه‌مندان حضور در این دوره‌های آموزشی و نام‌نویسی، پس از مشاهده جدول دوره‌های آموزشی و آگاهی از جزییات دوره‌ها، می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) تماس بگیرند یا حضوری به این بخش مراجعه کنند.