به گزارش هنرآنلاین آئین نکوداشت ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل عصر چهارشنبه – ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲، در تالار مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل  برگزار شد. اسماعیل امینی با قدردانی از حرکت صندوق اعتباری هنر در جهت تجلیل و تکریم نامداران و هنرمندان استانی ، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت ها وکارهای فرهنگی و هنری دور از تهران در استان ها انجام می شود که اکثر اوقات به چشم نمی آیند از این رو با برگزاری آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل که از سوی صندوق اعتباری هنر انجام می گیرد علاوه بر معرفی هنرمندان و شخصیت های بزرگ و برجسته استانی ، باعث دیده شدن آنها نیز خواهد شد.
 این مدرس دانشگاه و استاد ادبیات همچنین با اشاره به اینکه هر استانی مفاخر، مشاهیر، هنرمندان و نامداران خودش را دارد که با وجود آنها مشهور، شناخته و معرفی می شود، اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ استان اردبیل این است که مرکز اصلی گسترش تشیع در تاریخ بوده و با وجود هنرمندان و شعرای برجسته در حوزه دینی و آئینی، پیوند عمیقی با اهل بیت (ع) برقرار کرده است.
امینی در ادامه با اشاره ویژگی ها و شاخصه های هنرمندان و نامداران استان اردبیل، از این شهر به عنوان مرکز نوشتن، تالیف،کتاب، شعر دینی و آئینی و ... یاد کرد و افزود: قابلیت هایی که در این خطه مشاهده می شود، گویای این واقعیت است که تعهد در کنار شرایط مطلوب پرورش، توانسته است استعدادها را به شکل مناسبی پرورش دهد و به همگان معرفی کند.    
این شاعر و طنز پرداز کشور در ادامه بابیان اینکه انسان های نامدار بزرگی در استان اردبیل وجود دارند که زندگی خود را همواره وقف توسعه و ارتقای فرهنگ و هنر این مرزو بوم کرده اند، گفت: امروز وظیفه ماست که به هر طریق ممکن از خدمات و یک عمر زحمات و فعالیت های آنها به نحوه شایسته تجلیل و تقدیر نمائیم. 
این چهره‌ تاثیرگذار و پرکار حوزه ادبیات استان اردبیل با تأکید براینکه اقامتگاه دائمی هنرمندان، فرهنگ و هنر است و می توانند مشاوران خوبی در برخی تصمیم گیری ها باشند، از مسئولان خواست با عنایت به تخصص، تجربه دیرینه و شناخت عمیق هنرمندان پیشکسوت از حوزه فرهنگ و هنر، در تصمیم گیری ها از مشاوره آنها استفاده کنند.