گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: طاهره ایبد نویسنده، از انتشار کتاب «چگونه بچه‌های بی‌تربیت را تربیت کنیم؟» خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این مجموعه طنز و فانتزی در دو جلد نوشته شده است. کتاب اول به‌تازگی از سوی نشر پرتقال به چاپ رسیده و جلد دوم با عنوان «چگونه توله‌های بی‌تربیت را باسواد کنیم؟» مراحل تصویرگری را طی می‌کند.

او با این توضیح که شخصیت‌های هر دو کتاب چند مار هستند، ادامه‌داد: بابا مار می‌خواهد براساس قوانین انسان‌ها توله‌های خود را تربیت کند. این روند اتفاقات خنده‌داری را به‌وجود می‌آورد. تصاویر کتاب خطی و متفاوت است به این معنا که تصویر جدای از متن نوشته‌هایی را در خود جای داده که برای مخاطب جنبه تفریحی دارد. تصویرگری را محسن ایزدی انجام داده است.

ایبد که کتاب کودک «سبزه پری» را در نشر سیاوشان در دست چاپ دارد، افزود: در این داستان یک شخصیت اسطوره‌ای آفریقایی را با تلفیق فضای ایرانی کار کرده‌ام. مطالعه زیادی در این باره داشتم و به‌نظرم کار متفاوتی شده است. عناصر مشترک در باورهای آفریقا و ایران را وارد داستان کرده‌ام. این اثر در مرحله تصویرگری به‌سر می‌برد و قرار است به چند زبان ترجمه شود.

او با بیان این که کتاب «اسکلت ماهی» را برای چاپ به نشر میچکا سپرده، اظهارداشت: این داستان درباره یک ماهی‌گیر و ماهی‌های دریاست، فضایی سورئال و فانتزی دارد و مخاطب آن گروه سنی (ب) است.

ایبد که کتاب «دونه دونه، برف می‌ریزه دم خونه» را برای نوزادان صفر تا ۶ ماه نوشته است، تصریح‌کرد: این کتاب، داستانی تصویری است، متن کمی دارد. داستان با تصویر پیش می‌رود؛ به ‌گونه‌ای که مادر، پدر و سایر بزرگ‌ترها پس از خواندن متن، تصویرها را به نوزاد نشان می‌دهند و توجه او را جلب می‌کنند. از آن‌جایی که نوزادان تا چهار ماهگی صرفا قادر به‌تشخیص رنگ‌های سیاه و سفید هستند، این داستان تلاشی برای تقویت دانش شناختی- محیطی و تشخیص جانوران سیاه و سفید که در محیط زندگی آن‌ها وجود دارند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ناشر کتاب است.