سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالت متحده امکان‌پذیر است؟" و "آیا آن‌ها پولدارند چون باهوشند؟" به تازگی منتشر شده‌اند.

 کتاب "آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالت متحده امکان‌پذیر است؟" (بحثی ضروری در میان زحمتکشان) نوشته ماری-آلیس واترز با ترجمه مسعود صابری در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار تومان در نشر طلایه پُرسو عرضه شده است. کتاب با این مطالب همراه است: "ثمره زندگی فیدل: "انقلاب سوسیالیستی کوبا، سرمشق آن انقلاب و گام‌های مستدامش به پیش"" نامه به رائول کاسترو، "آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالت متحده امکان‌پذیر است؟" از ماری-آلیس واترز، " مصاف‌های طبقاتی‌ای که در پیش‌اند، غیرقبل اجتنابند، اما اینکه نتیجه چه باشد بستگی دارد به ما." ماری-آلیس واترز و "چشم‌انداز انقلاب در ایالت متحده بحثی ضروری در میان زحمتکشان" از اولیمپیا نیوتن.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده ست: "آنچه پیش‌ رو داریم، مبارزاتی است که ما را دگردیس خواهد کرد. و این دگردیسی خود از مبارزه برای دگردیسی روابط اجتماعی ناشی می‌شود؛ روابط بیمارگونه‌ای که میراث جهان گرگ‌صفتانه دنیای سرمایه‌داری است و باعث می‌شود که همبستگی انسان‌ها خدشه‌دار شود و بی روح و سنگ‌دلمان می‌کند." ماری-آلیس واترز

"آری"، بدون چون و چرا- این پاسخی است که در اینجا به سوال آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالات متحده امکان‌پذیر است؟ داده می‌شود. امکان‌پذیر است... اما، غیرقابل اجتناب نیست. آینده به ما بستگی دارد.

این کتاب ادای سهمی است به بحثی روزافزون در میان زحمتکشان در سراسر جهان که در مواجهه با بحران‌های تشدیدیابنده سرمایه‌داری و جنگ‌های رو به گسترش، در جستجوی راهی به جلو هستند.

در مبارزه برای جامعه‌ای که فقط زحمتکشان می‌توانند خلق کنند، ما ظرفیت‌های خودمان را کشف خواهیم کرد، نه آن انگاره‌ غلطی که حاکمان از ما ساخته‌اند - انگاره‌ای که انعکاسی از جرایم و هراس‌های خودشان است. ایسنا همچنین خبر داده کتاب "آیا آن‌ها پولدارند چون باهوشند؟"(طبق، امتیاز و آموزش، تحت نظام سرمایه‌داری) نوشته جک‌ بارنز با ترجمه افشین صدرایی در ۱۴۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۲ هزار تومان در نشر یادشده روانه بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آموختن به مثابه تجربه‌ای پیگیر طی سراسر زندگی - برای انقلاب سوسیالیستی چه دلیلی بهتر از این می‌توان یافت(جک بارنز)

کتاب "آیا آن‌ها پولدارند چون باهوشند؟" نابرابری‌های طبقاتی و تخاصمات ناشی از آن را که در ایالت متحده در حال گسترشند تشریح می‌کند؛ نابرابری‌ها و تخاصماتی که از بحران اقتصادی کُند-سوز جهانی‌ ناشی می‌شوند. این کتاب توجیهات خود-خواهانه قشر رو به رشد و پردرآمد متخصص‌هایی را برملا می‌کند که گویا تحصیلات و "هوشمندیشان ابزاری در اختیارشان می‌گذارد که زندگی زحمتکشان را "تنظیم کنند"، چون به گمان آن‌ها نمی‌شود به ما اعتماد کرد تا منافع خود را تشخیص دهیم.

و کتاب "نزدیک داستان" نوشته علی خدایی به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب دومین عنوان از مجموعه "ناداستان" است که توسط این ناشر چاپ می شود و آثار ادبیات غیرداستانی را شامل می شود. به همراه کتاب مکتوب، کتاب صوتی و گویای این اثر نیز عرضه شده است. مهر نوشته: نوشته‌های این کتاب آن طور که خدایی آن‌ها را معرفی می کند، از تماشا و بازی و چیدن کلمات، از شهرها، خیابان‌ها، جاده‌ها، آدم‌ها، سفرنامه‌ها، خاطرات، روزنگاری‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها، داستان‌ها، مرده‌ها و زنده‌ها، کسانی که دوستشان دارد و با آن‌ها از زندگی لذت برده است، ریشه گرفته اند.

مطالب این کتاب در واقع زندگی نگاره‌هایی هستند که این داستان نویس و منتقد ادبی آن‌ها را نوشته و گردآوری کرده است.

عناوین مختلف این کتاب به ترتیب عبارت اند از: آن طرف آب، پیش درآمد، تا خروس بخواند، تکه ای از شب، چند روایت معتبر از ماست و خیار، روزهای من و اصفهان، سگ لوبروین، عمارت خورشید، فروشگاه فردوسی، قنادی گلستان، گاراژ هند، تا سفرهای بعدی، گرمای خواب صبح، گزارش روزهای آخر، مدادها لای کتاب‌ها ماندند، ویلا تقاطع ثریا، نزدیک داستان.

این کتاب با ۹۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار ریال منتشر شده است.