گروه سینما هنرآنلاین:  سید جواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان فیلم سینمایی «شهر گربه‌های 2»  که چندی پیش مهمان تحریریه خبرگزاری هنرآنلاین بود از اکران احتمالی فیلم «شهر گربه های 2» در نوروز 1403 خبر داده بود اما  در پی اعلام لیست فیلم‌های سینمایی اکران نوروزی نامی از این فیلم  نبود. به همین خاطر سیدجواد هاشمی در گفتگویی کوتاه با «هنرآنلاین» از دلایل غیبت فیلمش در اکران نوروزی اینچنین گفت: آقای سعید خانی به عنوان مسئول شرکت پخش کننده  «شهر گربه های 2»  نظرش بر اکران فیلم در ایام تابستان است و برای این مسئله دلایلی چون تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ، ترافیک فیلم های شاخص، ایام محرم و صفر و  امتحانات دانش‌آموزان مطرح شده است.

این کارگردان سینما ادامه داد: طبق صحبت آقای خانی، مثل اینکه چاره‌ای جز اکران فیلم در تابستان سال آینده نیست و مجبوریم طبق شرایط خاص اکران، مجوزها و دلایل جدی پخش کننده، فیلم را تابستان اکران کنیم.

هاشمی افزود: همه این عوامل دست به دست هم داد تا  اکران «شهر گربه‌های 2» چندین ماه عقب بیفتد از سویی به خاطر این تعویق، شرایط مالی سختی برای سرمایه گذاران فیلم رقم خورده است اما چاره ای نیست و مجبور به پذیرش شرایط فعلی هستیم.

گفتنی است، «شهر گربه‌های 2» کاری به نویسندگی ، کارگردانی و تهیه کنندگی سید جواد هاشمی است که طبق آخرین خبر رسمی قرار بوده آبان 1402 اکران شود اما بر اساس اعلام شورای صنفی نمایش، فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آسمان غرب ، پرویزخان، آپاراتچی، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان برای اکران نوروزی انتخاب شده‌اند.