به گزارش هنرآنلاین،لیلی عاج عضو هیات انتخاب و داوری بخش فیلم و کوتاه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: بدیهی است که فیلم کوتاه در رشد سینمای ملی هر کشوری دارای اهمیت است و ما بخش تعالی فیلم کوتاه در ایران را مدیون سینمای جوان هستیم، چرا که ما شاهد نمایندگی سینمای جوان در همه استان‌های ایران هستیم.

وی با بیان اینکه از سال ۷۶ وارد سینمای جوان شده است، افزود: از آن زمان تا کنون سال‌های طولانی مخاطب حرفه‌ای فیلم‌های کوتاه بودم و می‌توانم بگویم فیلم‌هایی برایم شگفت‌انگیز بودند که هم فن سالار بودند و هم از تکنیک‌های سینما برخوردار بودند، زبان و روایت بصری سینما را خوب می‌دانستند و هم توانسته بودند عناصر بومی منطقه خود را به درام تبدیل کنند؛ از این جهت فکر می‌کنم سینمای فیلم کوتاه می‌تواند به رشد سینمای ملی کمک شایانی کند.

این کارگردان اظهار کرد: بسیاری از سینماگران درجه یک ما محصول سینمای جوان و فیلم‌سازی کوتاه هستند؛ هرچند که قائل نیستم که فیلمساز فیلم کوتاه یک قدم پیش از ساخت فیلم بلند خود است، چرا که فکر می‌کنم فیلم کوتاه به اندازه خود اصالت و شکوفایی دارد.

او درباره فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: فیلم‌هایی که من در جشنواره ۴۲ دیدم یکی از سخت‌ترین کارهای زندگی‌ام بود، چون فکر می‌کنم همه آنها خوب بودند و آدم احساس خیلی خوبی پیدا می‌کند، مثل هر چیزی که در یک کشور توسعه یافته رو به رشد اتفاق می‌افتد با خودم فکر می‌کنم که چقدر خوب است که بچه‌ها با سن‌های کم چنین تسلطی به ابزار دارند و چه زاویه‌های دید متفاوتی برای قصه‌گویی پیدا کردند و تا چه اندازه برای انتخاب ژانر جسور هستند، ژانرهایی که ما در فیلم‌های بلند با وسواس بسیار سراغ آن می‌رویم. جسارت و رهایی که سازنده‌های فیلم کوتاه دارند، حقیقتا قابل ستایش است.

عاج در پایان گفت: در روزگاری که گیشه در تسلط فیلم‌های کمدی‌ است که اصلا چیز بدی هم نیست، حال آدم با سینما و تولیدات فیلم کوتاه خوب می‌شود.