سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید جمال سید حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون که پیش از این فیلم "لاک قرمز" را روانه سینماها کرده بود، سال گذشته سریال"محکومین" را روی آنتن تلویزیون فرستاد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: درحال حاضر مشغول پیش‌تولید فصل دوم سریال"محکومین" هستم. از آنجا که سال گذشته این سریال پخش شد و مورد توجه و استقبال خوبی قرار گرفت از ما خواسته شد فصل دوم این سریال را نیز تولید کنیم. از همین رو با تهیه کنندگی آقای مفید پیش تولید سری دوم را آغاز کردیم و اواخر تیر و اوایل مرداد ماه کار را کلید می‌زنیم.

سیدحاتمی در ادامه بیان کرد: فصل دوم این سریال در 40 قسمت تولید خواهد شد. قصه‌ها نسبت به فصل اول موضوعش تغییر کرده است. در سری اول ما به حکم جایگزین پرداختیم، اما چون این روزها بحث طلاق بسیار جدی است و موضوع روزی است و آمار طلاق نیز در سطح جامعه بسیار بالا رفته است، وقت خوبی بود تا در این باره حرف بزنیم. نویسنده فیلمنامه‌ها نیز آقای امیر عبدی است که در سری اول نیز اپیزودهایی که من ساختم را نوشته بود.

وی درباره کارگردانی مشترک این سری از سریال نیز اظهار کرد: فعلا قرار است که کارگردانی این مجموعه بر عهده من باشد. از آنجا که اپیزود ساختن کار بسیار سختی است و برای من که با وسواس کار می‌کنم و هر یک قسمت یک تله فیلم است سخت‌تر هم می‌شود، بنابراین فعلا این کار را خودم انجام می‌دهم مگر آنکه خسته شوم.

این کارگردان در ادامه در پاسخ به این سوال که وضعیت ساخت سریالی که قرار بود از روی فیلم "لاک قرمز"  تولید شود، بیان کرد: فیلمنامه سریال "لاک قرمز" در حال نگارش است و تهیه کننده کار نیز کامران مجیدی است. زمان و چگونگی ساخت آن بستگی به کارهایم دارد و مشخص نیست. ضمن اینکه این کار کمی نیازمند زمان است.

 سیدحاتمی همچنین درباره حضورش در سینما نیز گفت: در حوزه سینما قصد دارم "لاک قرمز 2" را بسازم که فعلا در مرحله نگارش است و زمان ساخت آن نیز معلوم نیست، چرا که درگیر ساخت این سریال هستم و باید ببینم تا چه زمانی ساخت "محکومین" به طول می‌انجامد.

 وی در خاتمه درباره وضعیت پخش سریال "سرزمین مادری" اظهار کرد: پخش این سریال همچنان در هاله‌ای از ابهام است و منتظر تصمیم مدیران تلویزیون هستیم. سریال به طور کامل آماده است و هیچ ابهام و شائبه‌ای دیگر وجود ندارد و هرآنچه که درباره قوم بختیاری ایجاد ابهام می‌کرد از میان برداشته شد و همه چیز درست شده است؛ بنابراین از اینجا به بعد به تصمیم مدیران تلویزیون برمی‌گردد که این سریال را کی و چطور پخش کنند.