سرویس سینمایی هنرآنلاین: مجید مشیری ازجمله بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است که این روزها بیش از اینکه در تلویزیون حضور داشته باشد در سینما فعال است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش در عرصه تصویر گفت: در دو فیلم جدید سینمایی به نام‌های "اشک تمساح" به کارگردانی رضا حسین‌آبادی و "زخم باز" به کارگردانی حسین تبریزی بازی کرده‌ام که اطلاعی درباره حضورشان در جشنواره فیلم فجر ندارم.

وی افزود: کار دیگری آماده پخش ندارم ولی به‌تازگی برای حضور در یکی دو فیلم و سریال صحبت‌هایی انجام داده‌ام که هنوز به مرحله بستن قرارداد و فیلمبرداری نرسیده است.

مجید مشیری در ادامه به انتقاد از وضعیت تولید سریال در تلویزیون پرداخت و گفت: متأسفانه سناریوها و قصه‌های سریال‌های تلویزیونی خوب نیستند و معیارها در تلویزیون عوض‌ شده است. آدم وقتی درختی را می‌کارد، از آن مراقبت می‌کند تا همیشه برایش میوه بدهد، اما امروز تلویزیون از درختی که قبلاً کاشته شده مراقبت نمی‌کند. یک دهه پیش سریال‌های خیلی خوبی در تلویزیون ساخته می‌شد ولی الآن شرایط عوض‌شده و خیلی‌ها دیگر به دلیل تولیدات بی‌کیفیت تلویزیون نگاه نمی‌کنند.

این بازیگر ادامه داد: من از فضای تلویزیون دور نیستم ولی خیلی وقت‌ها چهره‌هایی را که در تلویزیون حضور دارند نمی‌شناسم و برایم عجیب است که این‌ها چطور به تلویزیون راه‌یافته‌اند. مشخص نیست انتخاب بازیگر سریال‌های تلویزیونی با چه معیاری انجام می‌شود. اکثر بازیگرهای جوان تلویزیون شبیه به هم هستند و چیزی از فن بیان و استایل و شگرد بازیگری نمی‌دانند، درواقع یکسری افراد با چهره‌هایی شبیه به هم بازیگران امروز تلویزیون شده‌اند.

بازیگر سریال‌های پرطرفدار دهه 80 با تأکید بر این‌که تلویزیون می‌تواند به‌جای تولید انبوه، آثار کم اما باکیفیت تولید کند، اظهار کرد: تلویزیون به‌جای این‌که در طول سال 50 سریال بسازد و این سریال‌ها مخاطب نداشته باشند، بهتر است تمرکزش را روی کیفیت بگذارد و 10 سریال خوب با حضور بازیگرهای کار بلد روی آنتن ببرد، نه این‌که هر بازیگری را به‌واسطه روابطی که وجود دارد، نقش اول یک سریال کند و بعدازآن دیگر خبری از آن بازیگر نشود.

مشیری افزود: اگر صحبت از تهاجم فرهنگی می‌کنیم و می‌گوییم چرا مردممان امروز مخاطب شبکه‌ها بیگانه شده‌اند، باید این را از خودمان بپرسیم که چه سریال‌های خوبی ساخته‌ایم که مردم آن‌ها را ندیده‌اند؟ مردم واقعاً از تلویزیون که در دسترس‌ترین رسانه است دور شده‌اند و دلیلش هم فقط به خاطر افت کیفی برنامه‌های تلویزیونی است.

مجید مشیری در پایان گفت: من خوشحال می‌شوم که جوان‌ها وارد عرصه سینما و تلویزیون شوند، چون این نیاز دنیای تصویر است ولی هرکسی که وارد این عرصه می‌شود باید یک پیشینه و رزومه آکادمیک داشته باشد و بازیگری را به‌خوبی بشناسد.