سرویس سینمایی هنرآنلاین: رناته لانگر بازیگر سابق آلمانی به پلیس سوئیس گزارش داد که رومن پولانسکی وقتی او 15 ساله بود، به وی تجاوز کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، لانگر 61 ساله گفت این اتفاق فوریه 1972 در خانه‌ای در گشتاد روی داد. لانگر چهارمین زنی است که تاکنون کارگردان فرانسوی و لهستانی را به آزار جنسی متهم کرده است.

هارلاند براون وکیل پولانسکی حاضر نشد به این اتهامات پاسخ بدهد. فیلمساز برنده اسکار در 1977 در پرونده ارتباط غیرقانونی با سامانتا گیمر که آن زمان 13 ساله بود، در آمریکا محکوم شد. او در 1978 پیش از اجرای حکم از این کشور گریخت و از آن زمان در تبعید زندگی می‌کند. آمریکا از سال‌ها پیش به دنبال استرداد پولانسکی بوده است.

پولانسکی این دوشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره فیلم زوریخ با اشاره به پرونده خود در آمریکا گفت: تا جایی که به کار من مربوط می‌شود، همه چیز تمام شده است. من محکوم شدم و به زندان رفتم. من خودم به آمریکا برگشتم. مردم این نکته را فراموش می‌کنند یا از آن بی خبرند. بعد من اینجا در زوریخ بازداشت و زندانی شدم. پس در مجموع، چهار یا پنج برابر آنچه به من گفته شده بود، دوران حبس را گذراندم.