گروه سینما و تلویزیون هنرآنلاین: سید جواد هاشمی بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگوی اختصاصی با هنرآنلاین از واکنش‌ها به موضعش در خصوص کودکان غزه گفت: هزاران فحش و ناسزا برای حمایت از غزه به من داده شد؛ اما نه تنها ناراحت نشدم؛ بلکه خوشحال شدم! زیرا هر فردی از مرگ انسانی خوشحال شود، انسان نیست. انسانیت، محدودیت ندارد.

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: من برای هر انسانی رکه با ناحق جانش از دست می دهد، اشک می‌ریزم. این قانون اسلام است و به جرات می گویم معیار من در این خصوص، دین من است و قضاوت‌های انسانی من از همین دین نشات می گیرد. تاکید می‌کنم؛ کسی که برای انسانیت گریه نکند؛ انسان نیست! مگر می‌شود کسی از مرگ هموطنش خوشحال شود؟ اظهار نظرات من شخصی است. از اظهاراتم دفاع می‌کنم و از هیچکسی هم نمی‌ترسم.

 

سید جواد هاشمی

 

سید جواد هاشمی در تکمیل مواضعش تکرار و اضافه کرد: برایم مهم نیست که در راستای دفاع ار انسانیت فحش بخورم. بعد از حمایت از غزه فقط در صفحه‌ی خودم 2 تا 3 هزار فحش خوردم. اینقدر برایم شیرین بود که حدوحصر نداشت. چرا که حرف حق زدم. وقتی حرف حق می‌زنم؛ پایش هم می‌ایستم و این شیرین است. مگر به بزرگان و ائمه ما ناسزا نمی‌گفتند. امیرالمومنین از موافق و مخالف حرف شنید؛ اما بعد از شهادتشان هر دو طرف برایش گریه کردند. این یعنی موضع حق بوده و غیرقابل انکار.

گفتنی است، به زودی گفت‌وگوی تفصیلی سید جواد هاشمی با هنرآنلاین در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و هنری منتشر خواهد شد.