به گزارش هنرآنلاین حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن «بچه زرنگ» در خصوص شایعه‌ی حمایت‌های خاص جهت تخصیص تعداد سالن و سانس برای جذب مخاطب در نشستی به هنرآنلاین گفت: موفقیت «بچه زرنگ» حاصل تلاش جمعی است که خود منجر به موفقیت صنعت سینما خواهد شد.

تهیه‌کننده‌ی «بچه زرنگ» گفت: بخش عمده این صحبت‌ها از حسادت است. زمانی می‌توان گفت این حجم از مخاطب به دلیل حمایت‌های خاص است که در یک بازه زمانی خاص حمایت شود و در آن بازه یک اتفاق خاص در جذب مخاطب داشته باشد. وقتی چیزی به صورت یک روند اتفاق می‌افتد نشانه‌ی یک متد است. در بررسی تعداد مخاطبین محصولات دیگر هنرپویا می‌توان این موضوع را پیگیری کرد. مخاطبین «فیلشاه» نسبت به «شاهزاده روم» بیشترند و مخاطبین «بچه زرنگ» نسبت به «فیلشاه» رکورد می‌زند. این از یک متد عرضه برمی‌آید و اتفاقی یا حمایتی نیست.

وی در ادامه با اشاره به ساختار تخصیص سالن و سانس به فیلم‌های در حال اکران گفت: ساختار سینما یک ساختار دموکراتیک است. این طور نیست که از مراجع بالادستی ابلاغیه‌ای بیاید و سینماها سانس خاصی را در نظر بگیرند. اتفاقا ما در سینماهای نهادهای فرهنگی مسئله تخصیص سانس داریم. تا چند وقت پیش آخرین سانس اکران «بچه زرنگ» ساعت 20 بوده در حالی که در روزهای پرچالش آخرین سانس ساعت 18 شده و این ما را با چالش روبه‌رو کرد. در ضمن موفقیت یک انیمیشن برای این صنعت مفید است. مثلا «شاهزاده روم» در آن سالها توانست مقام سوم گیشه را به لحاظ تعداد مخاطب کسب کند با این اتفاق سال بعد 8 فیلم دیگر متقاضی حضور در جشنواره فجر شدند. وقتی موفقیتی اتفاق می‌افتد باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود و توسعه صنعت سینما را به همراه خواهد داشت. انیمیشن یک قالب مبتنی بر فرد نیست و از همکاری یک مجموعه و طی یک فرآیند حاصل می‌شود. موفقیت «بچه زرنگ» حاصل تلاش جمعی است که خود منجر به موفقیت صنعت سینما خواهد شد.

بچه زرنگ

حامد جعفری در خصوص مقایسه فروش این انیمیشن با فیلم‌های پرفروش کمدی گفت: بچه زرنگ را مقایسه کنید با فیلم‌های پرفروش دیگر، هتل، فسیل، شهر هرت و... . با فیلم فسیل مقایسه کنیم که در ماه هشتم یا نهم اکران است. تعداد مخاطبین همین سانس‌های کم مخاطب را قیاس کنند. آمار موجود است و قابل قیاس. منتها فضای رقابت مشخص است. برخی عدم موفقیت‌های خود را با تخریب موفقیت دیگری توجیه می‌کنند.

گفتنی است؛ انیمیشن «بچه زرنگ» طی 2 ماه اکران با یک میلیون و 309 هزار نفر تماشاگر و 43 میلیارد و 646 هزار تومان فروش این روزها توانست رکورد پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را کسب کند. هر موفقیتی حاشیه‌هایی ایجاد می‌کند. از جمله اینکه گفته شد «بچه زرنگ» از حمایت خاص بالادستی جهت تخصیص تعداد سالن و سانس و ساعت پرفروش سینما بهره برده است. در گفت‌وگویی که عوامل تولید «بچه زرنگ» با هنرآنلاین داشتند حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن به این شایعه پاسخ داد. گفت‌وگوی تفصیلی هنرآنلاین با بهنود نکویی کارگردان، علی رمضان نویسنده و حامد جعفری تهیه‌کننده «بچه زرنگ» به زودی منتشر خواهد شد.