گروه سینما و تئاتر«هنرآنلاین»: قسمت پایانی سریال زخم کاری 2 در حالی روز جمعه به پایان رسید که با بازگشت مالک قهرمان اصلی سریال به متن داستان تازه اتفاق‌ها شروع شده است و مخاطب باید منتظر فصل سوم آن باشد.

در فصل دوم زخم کاری مالک قهرمان غایب ماجرا بود. مالک کسی بود که در فصل اول بیشتر از آنکه زخم بخورد به دیگران زخم زد و یک ضد قهرمان بود که در انتهای فصل اول به دست یکی از قربانیان خود یعنی منصوره تا پای مرگ رفت و حالا در فصل دوم تبدیل به فردی شده است که بر ضد خودش و آنچه تا امروز کاشته بود برخواسته و با زخم عمیقی که با مرگ پسرش به جانش نشسته است تشنه‌تر از همیشه برای انتقام است.

مالک حالا باید تصمیم بگیرد با نیروهای امنیتی و پلیس برای از میان برداشتن فساد بزرگ بایستد یا باز هم به سمت تباهی حرکت کند. اگرچه دستمالچی در قسمت‌های مختلف فصل دوم به مالک هشدار داد که طلوعی سرنخی از یکسری افرادی است که قدرتمند‌تر از طلوعی هستند و او تنها یک مهره است و حالا این مهره در مرزی ایستاده است که باید حذف شود.

سکانس پایانی فصل دوم زخم کاری به همین موضوع اشاره دارد. اساسا چرا مالک وقتی وارد قبرستان شد طلوعی را در آغوش کشید؟ چرا به سمیرا بی اعتنایی کرد و چرا نسبت به اتفاق‌های پیش آمده خونسردی پیشه کرد؟ مالک قرار است در لباس بره‌ای باشد تا با خیال راحت به اهدافش برسد؟ واکنش‌های افراد حاضر در تصویر سکانس پایانی به کجا می‌انجامد؟ آیا قرار است باز هم خون‌های بسیاری بریزد و باز هم مالک به مسیر پر پیچ و خم انتقام باز می‌گردد؟ اگر مبنای رسیدن به قدرت ریختن خون‌های بیشتر است مالک قرار است تا کجای این داستان پیش برود؟

به نظر می‌رسد مهدویان در مقام خالق زخم کاری در فصل دوم زخم کاری مقدمه‌هایی را برای طوفان بیشتر در فصل سوم چیده است و مخاطب آنچه را که در این 13 قسمت تماشا کرده سرآغازی بر یک ماجرای عظیم تر است که از ابتدای فصل سوم باید شاهد آن باشیم. حالا قصه اصلی با ورود پادشاه زخم کاری آغاز شده است. این مالک خونخواه فرزندش است و به فکر اصلاح رویه‌های غلط گذشته. آیا می‌تواند بر سیاهی پیروز شود؟