به گزارش هنرآنلاین، هنوز سینمای ایران داغدار بانوی سینما، بیتا فرهی، بود که خبر فوت پروانه معصومی یکی دیگر از بازیگران پیشکسوت نیز بر این داغ افزود.

بیتا فرهی کار جدی بازیگری را با بازی در فیلم هامون مهرجویی شروع کرده بود و پس از بازی در فیلم بانو، به بانوی سینمای ایران شهرت یافت. او علاوه بر بازی در آثار سینمایی که در آن‌ها خوش می‌درخشید، نقش‌های به یاد ماندنی و خوبی نیز در تلویزیون از خود به جا گذاشته بود. بازی خوب او در نقش آذرخت در سریال ولایت عشق به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده یکی از این نقش‌ها است. فرهی که در آثار بسیاری همبازی مرحوم خسرو شکیبایی بود، در سریال سرزمین سبز بیژن بیرنگ نیز در نقش صبا بهادر در کنار شکیبایی بازی کرده بود. همچنین از دیگر بازی‌های خوب او می‌توان به بازی دلنشینش در سریال سرزمین مادری در نقش اقدس الملوک که این روزها از تلویزیون پخش می‌شود و پخش آن هنوز ادامه دارد اشاره کرد. این نقش‌های به یادماندنی باعث شدند که چهره او در خاطر مخاطبان با تصویری نیک نقش ببندد و همه او را به عنوان بازیگری کاربلد یاد کنند.

پروانه معصومی نیز از بازیگران زن موفق سینما و تلویزیون ایران بود که از سال‌های جوانی خود کار بازیگری را آغاز کرده بود و در بسیاری از سریال‌های محبوب تلویزیونی در نقش مادر ظاهر شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به بازی در سریال پلیس جوان اشاره کرد. معصومی از بازیگرانی بود که در بسیاری از سریال‌های مذهبی-تاریخی و سریال‌های مناسبتی تلویزیون به ایفای نقش پرداخته بود. از بازی‌های او در سریال‌های ماندگار تاریخی می‌توان به بازی در نقش همسر فرعون مصر در سریال یوسف پیامبر و بازی در نقش هاجر، همسر مالک اشتر، در سریال امام علی (ع) اشاره کرد. بازپخش سریال یوسف پیامبر نیز که این روزها از شبکه آی‌فیلم روی آنتن می‌رود، خاطره این بازیگر را در ذهن مردم پررنگ کرده است. همچنین او ایفای نقش در سریال‌های مثل هیچ‌کس به کارگردانی عبدالحسن برزیده، ملکوت به کارگردانی محمدرضا آهنج و راز پنهان به کارگردانی فلورا سام که از سریال‌های ماه رمضانی تلویزیون به شمار می‌روند و در این ماه مبارک از شبکه‌های سیما روی آنتن رفته بودند را نیز در کارنامه کاری خود داشت. پروانه معصومی درآثار سینمایی چون گل‌های داوودی به کارگردانی رسول صدرعاملی و ناخدا خورشید به کارگردانی ناصر تقوایی نیز به ایفای نقش پرداخته بود.

بیتا فرهی و پروانه معصومی که هر دو گزیده کار بودند، در موارد بسیاری، بازی نکردن و خانه‌نشینی را به قبول هر پیشنهاد و بازی در هر نقشی ترجیح می‌دادند. اما با درگذشت این بازیگران پیشکسوت شاید این دغدغه در ذهن علاقه‌مندان به سینما شکل بگیرد که آیا پس از این نسل، باز هم شاهد یک نسل درخشان در بین بازیگران زن خواهیم بود؟ آیا ایفای نقش زن و مادر در سینمای آینده ایران به شکوه روزهای گذشته خود خواهد رسید؟