"گروه سینما و تئاتر هنرآنلاین": "شانتاژ"، کلیدواژه ای که این روزها برخی از منتقدان سینمایی به دنبال آن هستند. در پی لو رفتن و  به صورت قاچاقی عرضه شدن برخی تا از فیلم ها مثل؛ «تفریق» در فضای مجازی برخی از منتقدان شبه روشنفکر با تحلیل های غیر واقعی و غیر حرفه ای خود به این مسئله دامن زدند.

آنها اعمال محدودیت ها و سختگیری برای تولید اثر سینمایی در کشور را یکی از دلالیل اصلی این قاچاق شدن ها می دانند. این در حالی است که فیلم های توفیقی بنا بر تخلفات بیشتر و غیر محتوایی توقیف شده است که از آن می توان به فیلم برادران لیلا برای موضوع نحوه اکران و حضور در جشنواره های خارجی اشاره کرد.

از سوی دیگر هر فصل سال به صورت میانگین بیش از 10 فیلم جدید در حال اکران است و به تازگی هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بیش از 100 فیلم در صف اکران قرار دارند.

این حجم از تعداد آثار نشان می دهد که حجم تولیدات سینمایی و تعداد صدور مجوزهای ساخت تولید و پخش در بالاترین سطح ممکن در چند سال اخیر قرار دارد.

حال باید گفت که چرخه سینما به روزهای اوج خود بازگشته است؛ با یک نگاه آماری می توان اذعان کرد که اگر رونقی وجود نداشت؛ به طور طبیعی این حجم از آثار نیز تولید نمی شد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که حجم بسیاری از تولیدات در شبکه خانگی با حضور عوامل سینمایی تولید می شود که این خود نوید رونق بسیار در عرصه سینما را می دهد.

در پایان گفت، بهتر است منتقدانی که ادعای کمبود تولیدات و نبود رونق در سینما را سر می دهند؛ به جای وارونه نمایی که جز 2 قطبی سازی در سینما، نتیجه ای دیگر به دنبال ندارد، به دنبال ارائه تحلیل و آمارهای واقعی باشند که این خود کمک شایانی به رشد و توسعه در حوزه های مختلف سینما خواهد شد.