گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: کنداکتور آخر هفته‌های شبکه سوم سیما چند هفته‌ای است که متناسب با فضای محرم و عزاداری سیدالشهدا، میزبان یک سریال تاریخی به نام «عشق کوفی» است؛ سریالی که در فضایی عاشقانه، تلاش دارد به موضوعی تاریخی-مذهبی بپردازد و روزهای منتهی به عاشورا را، این بار از کوفه به مخاطب نشان بدهد. این سریال از سوی مخاطبان هم بازخوردهای خوبی دریافت کرده و تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های این شب‌های تلویزیون شده است.

هر چند نقش‌آفرینی بازیگران و کارگردانی این سریال، به قدری چشم‌نواز است که «عشق کوفی» را تا سرحد مقایسه با مهم‌ترین سریال تاریخی الف‌ویژه تلویزیون ایران بالا می‌برد، اما مهم‌ترین برگ برنده سریال را باید داستان چندوجهی و پرتعلیق آن بدانیم.

تاکنون 6 قسمت از این سریال به روی آنتن رفته است و با همین تعداد قسمت پخش شده، مخاطبان بسیاری شیفته تماشای آن شده‌اند. به همین بهانه، گفتگوی کوتاهی با ساقی زینتی، بازیگر نقش والیه در این سریال تلویزیونی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

 

عشق کوفی

 

ساقی زینتی درباره علل استقبال از سریال به «هنرآنلاین» گفت: هم وجهه تاریخی و هم وجهه عاشقانه‌ای که در «عشق کوفی» می‌بینیم، به این سریال کمک کرده تا دیده شود و به هر یک از این ابعاد به زیبایی پرداخته شده است. بعد تاریخی کار، مخاطب تاریخی‌پسند و مذهبی‌پسند را پای تلویزیون می‌نشاند و بعد عاشقانه سریال هم مخاطب خاص خود را دارد و حتی گاهی مخاطب خاکستری را هم جذب می‌کند. در «عشق کوفی» با یک عاشقانه تاریخی روبرو هستیم.

وی در خصوص مقایسه‌هایی که عده‌ای بین این سریال و «مختارنامه» انجام می‌دهند، گفت: هر چند «مختارنامه» هم به لحاظ بعد تاریخی و مذهبی شباهت‌هایی با «عشق کوفی» داشت، اما مقایسه این دو سریال با یکدیگر از اساس اشتباه است. محور «مختارنامه» یک کاراکتر خاص بود و داستان حول محور همان کاراکتر می‌چرخید اما در «عشق کوفی»، چندین شخصیت و چندین قصه داریم که  به موازات همدیگر جلو می‌رود؛ کسی که هلال را به فرزندی قبول کرده یک داستان دارد؛ هلال یک داستان دارد؛ اوحد یک داستان دارد؛ عروس اوحد یک داستان و... . هر کدام از این افراد قصه‌ای مجزا دارند و در کنار هم یک داستان جذاب و مخاطب‌پسند را تشکیل داده‌اند.

بازیگر نقش والیه سریال «عشق کوفی» ادامه داد: به نظر من در این سریال، هر یک از شخصیت‌های قصه قهرمان زندگی خودشان هستند. هر یک به نحوی در حال مبارزه برای بقای ارزش‌های خویش هستند و فارغ از اینکه کاراکتر مثبت باشند یا منفی، قهرمان زندگی خودشان به حساب می‌آیند.

وی راجع به فعالیت‌های هنری این روزهای خود گفت: در حال حاضر مشغول بازی در یک سریال مناسبتی به کارگردانی آقای ده‌نمکی هستم. این سریال قرار است ماه رمضان سال آینده از تلویزیون به پخش برسد. سریال تازه آقای ده‌نمکی، پروژه عظیمی است و بازیگران بسیاری در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند.