گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: چند ماهی از بیانیه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر درباره عدم مجوز سریال «رهایم کن»نمی گذرد؛ حال این روزها دوباره بازار حواشی از ساترا داغ است.برنامه گفتگومحور «مهلا» یکی از ویژه‌برنامه‌های سکوهای شبکه نمایش خانگی برای ایام ماه محرم است که با اجرای محمد حسین پویانفر از سکوی «روبیکا» پخش می‌شود.
قسمت اخیر این برنامه به گفتگویی صریح با فاطمه سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص داشت که بریده‌های این گفتگو بازتاب گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای داشت.
در بخشی از این گفتگو دختر سردار سلیمانی از علاقه پدرش به تماشای سریال‌های روز دنیا همچون «۲۴»، «فهرست سیاه» و «خانه پوشالی» می‌گوید که بخش‌های مربوط به این خاطرات در نسخه بارگذاری شده در سکوی پخش‌کننده حذف شد و برخی حذف این بخش را به نظارت ساترا و اعمال ممیزی بر این برنامه مرتبط دانستند.
مسئله ای بسیار مهم که واکنش های مختلفی در فضای مجازی و رسانه ها به دنبال داشت. بالافاصله سعید مقیسه رئیس ساترا در گفت و گو با رسانه ها توضیح می دهد: حذف بخش‌های مربوط به سخنان دختر شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص سریال‌های مورد علاقه ایشان بر اساس نظر ارزیاب تعیین‌شده از سوی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نبوده است.

4083dfa501da0a1e145d9348120ea346-donoghte.com_


محمد صادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا هم در توضیح تکمیلی در این زمینه تاکید می کند: تولید و پخش برنامه مهلا از سکوی روبیکا در ابتدا بدون اخذ مجوز از ساترا انجام شده بود و صرفاً از قسمت ۸ این برنامه اقدام به دریافت مجوز کرده است که بر خلاف شایعات مطرح شده در فضای مجازی حذف بخشی از سخنان خانم فاطمه سلیمانی در خصوص سریالهای مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو موارد اعلام شده برای ممیزی از سوی ساترا نبوده است.
آن چیزی که مشخص است؛ این بوده که ظاهرا مسئولان ساترا عقب نشینی نامحسوسی از مواضع و عملکرد خود دارند.نزدیک به 2 سال است که مسئولیت نظارت و اجرای شبکه خانگی بر عهده صداوسیما قرار گرفته است اما این روزها شاهد کلاف سردرگم مجوزهای نمایش خانگی هستم؛شاید بتوان گفت که اگر این حواشی هم برای حضور دختر حاج قاسم در «مهلا» بازتاب پیدا نمی کرد،معلوم نبود که مخاطبان متوجه غیرقانونی پخش «مهلا» قرار می گرفتند.