سرویس تجسمی هنر آنلاین: آنیما احتیاط در پنجمین روز از فستیوال ششم، سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز،  پنج‌شنبه 25 آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران اجرا شد؛ پیش از ورود مخاطبان به گالری شماره پنج که محل اجرای پرفورمنس بود به هر مخاطبی یک شماره را می‌داد شماره‌ای که به نوعی هویت او برای ورود به اجرا محسوب می‌شد.

مخاطب پس از ورود به گالری با زنی مواجه می‌شد که دو سطل بزرگ جلوی خود قرار داده بود که در یکی از آن‌ها که قرمز رنگ بداشت مقدار زیادی تخمه آفتاب گردان ریخته شده بود و زن شروع به خوردن این تخمه‌ها می کرد.

چندی بعد که همه مخاطبان در محل نشسته بودند اجرا کننده با خواندن شماره‌هایی که پیش از این به مخاطب داده بود هر یک از افراد را به گوشه‌ای می برد و از آن‌ها می‌خواست که دست خود را به داخل دریچه‌ای وارد کنند و زمانی که او دستش را از دریچه وارد می‌کرد مهری که نقشی از یک پرنده داشت بر روی دستش نقش می‌بست و یا بر روی آن نقاشی کشیده می‌شد.

سی پرفورمنس ،سی هنرمند، سی روز 5

پس از این زن، مخاطب را برای نشان دادن کتابی به بیرون از فضای گالری می‌برد و در نهایت کتابی را به دست مخاطب می‌داد و از او می خواست که کتاب را نگه دارد.

آنیما احتیاط در  رابطه با این اجرا به هنرآنلاین گفت: نکته‌ای که در این اجرا اهمیت داشت آن است که به هیچ وجه این پرفورمنس، اجرایی مشارکتی نیست. در حقیقت مخاطب نمی‌تواند در خارج و بیرون از چارچوب خواست گروه کاری را انجام دهد و من این نکته را در پیش از اجرا به مخاطب عنوان کردم.

وی ادامه داد: این پروسه‌ای بود که من تنها می‌خواستم طی شود و به نوعی ری‌اکشن و تنها تقابل مخاطب با عمل را مشاهده کنم. نکته‌ای که از همان چیدمان و چینش زنی که مشغول پوست کندن تخمه است آغاز می‌شود و تا مرحله تماشای کتاب ادامه پیدا می‌کند.

فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز؛ تا 30 دی ماه به جز روزهای جمعه و شنبه ساعت 17 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.