سرویس تجسمی هنر آنلاین: سومین اجرای ششمین فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز به تغییر شکل  برخی از معانی واژه‌ها و کلمات در طول زمان پرداخت.

پارسا آذری در این اجرا کاغذهای بزرگ صد در هفتاد را به صورت یک آلبوم بر روی یک بوم نقاشی در میان گالری شماره پنج موزه هنرهای معاصر قرار داده بود. او کلماتی را از داخل فرهنگ لغت معین بیرون می‌آورد و بر این صفحه می‌نوشت.

کلماتی که بیشتر حامل بار معنایی خشن در مورد جامعه، زن، مونث، مذکر و تردید در آن نقش بسته بود. او در کنار این صفحه تصاویری تکراری و مونتاژ شده از زندگی روزمره یک شهروند معمولی را با ویدئو پروجکشن بر روی پرده‌ای انداخته بود و در کنار این واژه‌یابی مخاطب با تصاویر زندگی این فرد روبرو و همراه می‌شد.

سی پرفورمنس ،سی هنرمند، سی روز 3

بعد از این فردی داوطلبانه از پرفورمنس آرتیست تقاضا کرد تا لغات داخل فرهنگ لغت را استخراج کند و در پس آن آذری شروع به نوشتن این کلمات و معانی تعریف شده برای آن در فرهنگ لغت بر روی این صفحات می‌کرد.

کلماتی که از سایز و اندازه بسیار ریز که  قابل دیدن نبودند آرام آرام بدل به نوشته‌هایی بزرگ و حجیم می‌شدند که بخش وسیع‌تری از این صفحات را به خود اختصاص می‌داد و در نهایت با پایان یافتن این لغات و اجرا مخاطبان شروع به تماشای این آلبوم کاغذی کردند.

پارسا آذری در این باره به هنرآنلاین گفت: بخش وسیعی از ذهن افراد جامعه در معرض اتفاق‌ها و حوادثی است که در افراد جامعه وجود دارد و گاها مردم بدون هیچ دانشی نسبت به آن ندارد.

وی ادامه داد: من در میان این لغت‌نامه به دنبال کلماتی می‌گشتم که با تفاسیر ذهنی خودم در مورد به تصویر کشیدن این فضا هم‌خوانی داشت. لغاتی که شاید بعضی از آن‌ها در فرهنگ امروز حتی دچار تغییر در معنا و مفهوم شده باشند.

این پرفورمنس آرتیست گفت: این تغییر شکل شاید به واسطه تغییر نوشتار بر روی این صفحات سفید می‌تواند معنای جدید خود را به تصویر بکشد. تغییر شکل نوشتار  در واقع شکل از هم گسیخته و زشتی را بر روی این بوم‌ها رقم زد که به نظرم با تغییر معنای آنها در شرایط واقعی هم همخوانی دارد.

فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز؛ تا 30 دی ماه به جز روزهای جمعه و شنبه ساعت 17 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.