معاون هنری و سینمایی این اداره‌کل در نشست هم‌اندیشی میزبانی از هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری دستگاه‌های اجرایی در مجتمع فرهنگی هنری غدیر برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره با رویکرد دفاع مقدس و مقاومت فرصت مناسبی است تا هنرمندان استان آثار خود را به شکلی مطلوب‌تر به فضای هنری کشور معرفی کنند.

شهرام فرجی با بیان اینکه میزبانی استان از جشنواره فانوس بنا به برنامه اعلام شده از سوی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهریور سال آینده اتفاق خواهد افتاد، افزود: مرحله استانی این جشنواره هم تا پایان امسال برگزار و آثار برگزیدگان برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین موضوع در میزبانی از مرحله نهایی و آیین اختتامیه این جشنواره ملی آن است که بتوان با برپایی نمایشگاه از آثار برتر و همچنین ارائه آثار نمایشی، امکان بهره‌مندی جمع بیشتری از مردم استان از این فرصت فرهنگی و هنری را فراهم کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تلاش خواهد شد با طرح موضوع جشنواره در شورای فرهنگ عمومی استان و همراهی با دیگر داستگاه‌های اجرایی و به ویژه آموزش و پرورش علاوه بر اطلاع‌رسانی مطلوب، زمینه لازم را برای مشارکت جمع بیشتری از هنرمندان و دانش آموزان هم‌استانی در این رویداد هنری ایجاد کرد.

مسئول هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در 6 بخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش ویژه دانش‌آموزی در تابستان 1403 برای نخستین‌بار به میزبانی شهرکرد برگزار خواهد شد.

سید مصطفی موسوی ارتقا کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی به‌ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه میان آن‌ها را از اهداف برگزاری این جشنواه ملی بیان کرد و افزود: میزبانی از این جشنواره فرصت مغتنمی است تا با توجه به ابعاد گسترده آن در رشته‌های مختلف هنری و سینمایی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هنرمندان استان نیز بار دیگر به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: فراخوان هشتمین جشنواره فانوس به زودی منتشر می‌شود و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، نمایش‌نامه، عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر، فیلم‌های داستانی کوتاه و مستند کوتاه، انیمیشن، نماهنگ، موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود، نمایش رادیویی و پادکست برای رقابت در این جشنواره آماده کنند.

موسوی همچنین تئاتر صحنه‌ای، سرود، نقاشی و فیلم کوتاه 180 ثانیه‌ای را از رشته‌های در نظر گرفته شده برای رقابت در بخش ویژه دانش‌آموزی برشمرد.

گفتنی است، برگزاری نشست‌های شهرستانی و دعوت از هنرمندان برای تولید و ارائه آثار، استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی شبکه‌های شاد و رسانه‌های مجازی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، فعال شدن دبیرخانه استانی و واگذاری دریافت آثار هر بخش به یکی از دستگاه‌های هنری و فرهنگی استان از جمله پیشنهادهای رائه شده در این نشست به شمار می‌رود.