به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در آیین آغازین دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی ایثار که با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران و هنرمندان در تالار سوره تهران برگزار شد، 6 هنرمند چهارمحال و بختیاری توانستند عناوین برتر رشته‌های عکاسی، خوشنویسی، کاریکاتور، تذهیب و صنایع دستی این نمایشگاه را به دست آوردند.

آثار هنرمندان هم استانی از میان بیش از 9 هزار اثر رسیده به دبیرخانه این نمایشگاه و در بخش‌های دانش‌آموزی، بزرگسالان و بخش ویژه غزه انتخاب و برگزیده شد که بر این اساس رتبه اول رشته عکاسی در بخش حرفه‌ای و بزرگسال به احمد تاجی از شهرکرد تعلق گرفت و در همین بخش مریم آل مؤمن دهکردی، رتبه سوم را به دست آورد.

سید مهرعلی مختارنیا دیگر هنرمند استان از شهر بروجن در رشته کاریکاتور بخش حرفه‌ای و بزرگسال، دوم شد و قاسم اسماعیلی وردنجانی هم در همین بخش با ارائه اثر در رشته خوشنویسی، مقام دوم را از آن خود کرد.

در رشته تذهیب بخش حرفه‌ای مقام دوم به الهه ملک پور هنرمند شهرکردی رسید و زهرا حیدری فرزند شهید از چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه اثر در بخش صنایع‌دستی ویژه هنرمندان جامعه ایثارگران، لوح تقدیر این بخش را دریافت کرد.

همچنین در برنامه آغازین نمایشگاه دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار از خانواده شهید ترکی هنرمند عرصه خوشنویسی چهارمحال‌ و بختیاری هم تقدیر شد.

گفتنی است، در این دوره از نمایشگاه منطقه‌ای ایثار که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و به دبیری عباسعلی رضایی برگزار شد، هنرمندان تهران بزرگ، البرز، قم، قزوین و چهارمحال بختیاری در ۹ رشته هنر‌های تجسمی با یکدیگر رقابت کردند.