به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، سیدمحمدصادق هاشمی در بازید از خانه جشنواره گفت: قبل از هرچیز به برگزارکنندگان و عوامل جشنواره فیلم فجر تبریک می‌گویم که با همه این مشکلات جشنواره را برگزار کردند.

وی درباره فیلم «اتاقک گلی» که با حمایت بنیاد شهید ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر نمایش دارد، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از بهترین روش‌های انتقال پیام شهدا ساحت هنر است مانند فیلم، سریال و شعر. از سوی دیگر یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید است برای همین با دستور سید علی اکبر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران مبنای ما این است که به صورت جدی در حوزه فرهنگ شهادت ورود و از اقلام و اشکال هنری در این حوزه استفاده کنیم.

وی افزود: قرار نیست که فقط در حوزه فیلم کار کنیم بلکه از مستند و کتاب نیز در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: به زودی از فیلم «اتاقک گلی» که درباره عملیات مرصاد ومحصول بنیاد شهید و موزه ملی دفاع مقدس است، رونمایی می‌شود این فیلم درباره یکی از بخش‌های عملیات مرصاد است که منافقان به روستایی حمله و آنجا را محاصره کردند و اتفاقات دیگری رخ می‌دهد که باید دید.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم منافقان ایران با حمایت صدام وارد ایران شدند و حتی لباس بسیج را پوشیدند.در ابتدای حمله به خاطر آنکه به زبان فارسی صحبت می‌کردند مقاومتی در برابر آنها شکل نگرفت اما بعد از شناخت آنان تازه مقاومت دربرابر آنها صورت گرفت، شعارشان در چند ساعت عوض شد و کشتار وحشیانه‌ای علیه مردم صورت دادند. برخی را آتش زدند و حتی سر بریدند.

هشمی گفت: بنیاد شهید تصمیم جدی برای حضور در عرصه فیلم سازی دارد و امسال با مشارکت موزه انقلاب یک فیلم به جشنواره رساندیم اما سال آینده تصمیم داریم که کارهای خوب دیگری را در عرصه شهادت و ایثار به سینمای ایران بیاوریم. در این زمینه با نهادهای گوناگون که علاقمند به کار در حوزه ایثار و شهادت هستند همکاری می‌کنیم.