گروه تئاتر«هنرآنلاین»: نمایش «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی از جمله نمایش‌های بخش مرور جشنواره تئاترفجر42 است.  این نمایش پیش از جشنواره در سالن سایه تئاترشهر و تماشاخانه هامون به اجرا درآمد.

حسن معینی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند تولید این نمایش بیان کرد:نمایش«آوینیون» پروسه چهارساله‌ای را برای به اجرا رسیدن طی کرده است که  از این چهارسال، دوسال و نیم آن تمرین بی‌وقفه بود و بیش از 700 جلسه تمرین داشتیم. آن چیزی که از جنون در صحنه می‌بینید نتیجه همین تمرینات است.

170890967

وی ادامه داد: «آوینیون» از جنس تئاتر دانشگاهی است؛ از این منظر که به دنبال چرایی و مفهوم شکل دادن به اجرا است. اجرا تماما تلاش می‌کند که به مفهوم اجرا بپردازد؛ یعنی این که اجرا به معنای واقعی تماما به مثابه اجراگر است؛ جهان اجرا به واسطه بازیگرش شکل می‌گیرد. نمایش ما بیشتر به تئاتر بی‌چیز و تئاتری که همه چیز به مثابه بازیگر است، می‌رود.

کارگردان نمایش«آوینیون» در رابطه با چرایی انتخاب «مکبث» برای ایده نمایش گروه آوینیون گفت: قصه‌ای که به آن فکر می‌کردیم، قصه آدم‌های معاصر است که دچار جاه‌طلبی هستند. در نمایش ما با وجود این که کاراکتر«جوشقانی» را به عنوان مکبث می‌شناسیم اما این گونه نیست و مکبث می‌تواند هرکدام از شخصیت‌های دیگر باشند و آن هم به دلیل جاه‌طلبی‌هایی است که هرکدام دارند.

170890965

معینی در رابطه با بازخورد مخاطبان نیز بیان کرد: طبیعتا نمایشی که از تئاترشهر به سالن خصوصی می‌رود و ریسک آن را می‌پذیرد، نمایشی است که مخاطب دارد. «آوینیون» 37 شب در تئاترشهر به لطف و حمایت مجموعه تئاترشهر اجرا داشت و بعد از آن هم حدود یک ماه در تماشاخانه هامون اجرا داشتیم و در این مدت زمان بازخورد خوبی داشت.