گروه تئاتر«هنرآنلاین» :چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن‌ماه با حضور گروه‌های مختلف تئاتری درحال برگزاری است.

در میان آثار نمایشی این دوره، نمایش‌هایی در بخش دانشجویی نیز حضور دارند که نمایش«خونِ» از جمله این آثار است.

حسین قاسمی هنر کارگردان نمایش«خونِ» که در بخش غزه نیز حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در رابطه با مضمون این نمایش گفت: نمایش «خونِ» یک اثر مستند درمورد جنگ است که در آن به همه جنگ‌ها، از جنگ جهانی دوم تا جنگ اوکراین و همچنین درگیری‌های اخیر در غزه و فلسطین پرداخته شده است. تمام سعی ما بر این بوده که به این جنگ‌ها بدون جهت‌گیری فکری نگاه کنیم و بیشتر وجه انسان‌دوستانه آن مدنظر ما بود.

وی ادامه داد: به عقیده من هنرمند خوب، کسی است که دغدغه‌اش را به نمایش بگذارد. جنگ و فلسطین همواره برای من دغدغه بوده است. اکنون بیش از صد روز از درگیری‌های اخیر در فلسطین می‌گذرد و متاسفانه آن طور که باید به ویژه از سمت رسانه غربی به آن پرداخته نشده است. در ایران هم بسیاری یا از این موضوع اطلاع ندارند و یا تحت تاثیر رسانه‌های خارجی هستند.یکی از مسائلی که در نمایشم مدنظرم بود، این بود که جهان اثرم را ببیند و به بین‌المللی شدن آن بسیار فکر کردم و به همین جهت نمایش«خونِ» زیرنویس انگلیسی و عربی هم دارد.

قاسمی هنر همچنین در رابطه با افزوده شدن بخش دانشجویی به جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: تقریبا دو سال است که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار نشده است. در آخرین دوره آن هم که برگزار شد، اثر من تندیس بهترین نمایش را دریافت کرد. جشنواره تئاتر دانشگاهی بستر مناسبی برای معرفی استعدادها بود. اگر دقت کنید، در بیست سال اخیر، اکثر هنرمندانی که اکنون به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، در جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور داشتند و در آن جا خودشان را بروز دادند.

کارگردان نمایش«خونِ» افزود: این که به جشنواره تئاتر فجر و یا جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی بخش دانشجویی افزوده شده است نکته مثبتی است که حداقل می‌تواند دانشجو را از انفعال درآورد؛ اما این‌ها نمی‌توانند جای جشنواره تئاتر دانشگاهی را بگیرند. چرا که ماهیت مستقل جشنواره تئاتر دانشگاهی و این که صفر تا صد آن دانشجویی بود،  اتفاق مثبتی بود.