به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با اشاره به جایگاه خوب تئاتر استان گلستان در گذشته، گفت: با وجود پیشینه خوب گلستان در حوزه تئاتر، متاسفانه این استان طی چند سال گذشته از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان علت رکود تئاتر گلستان را کم توجهی به این هنر دانست.

وی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش های مختلف فرهنگ و هنر، افزود: در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم تلاش شد تا با برگزاری جشنواره امیدهای جوان و تئاتر استانی انگیزه لازم به هنرمندان و به خصوص نیروهای مستعد بازگردد.

حجت‌الاسلام فضیلت درباره ویژگی‌های جشنواره امیدهای جوان اظهار داشت: جشنواره امیدهای جوان در واقع ویژه تئاتر اولی‌ها است.

وی ادامه داد: این جشنواره ها باعث تقویت خودباوری، اعتماد به نفس و ایجاد هویت نمایشی در بین هنرمندان جوان می‌شود که این امر به سرعت رشد استعدادهای آن‌ها نیز شتاب می‌دهد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان همچنین با اشاره به نشست‌های چند جانبه و همچنین نشست بررسی پیش‌فرض‌های تفاهم‌نامه همکاری با مدیرکل هنرهای نمایشی درباره همکاری‌های متقابل در جهت توسعه تئاتر استان گلستان، اظهار داشت: یکی از نتایج مثبت این نشست‌ها انجام پروژه تاریخ شفاهی تئاتر استان است که از هفته آینده بر اساس فهرست تهیه شده از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان تصویربرداری‌های آن آغار می‌شود. همچنین تقویت زیرساخت‌های نرم حوزه هنرهای نمایشی در بخش آموزش با استفاده از اساتید درجه یک و شخصیت‌های دانشگاهی نیز یکی دیگر از نتایج نشست با مدیرکل هنرهای نمایشی بود.

حجت‌الاسلام فضیلت همچنین در خاتمه درباره توسعه سخت افزاری امکانات نمایشی استان گلستان نیز اظهار داشت: علاوه بر حمایت از پلاتوهای خصوصی در استان به دنبال این هستیم که در یک همکاری دو جانبه با شهرداری از املاک بلا استفاده طرح توسعه خیابان‌ها و معابر، به طور موقت به عنوان پلاتو استفاده کنیم.