به گزارش هنرآنلاین به نقل از  ایسنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با بیان اینکه دبیرخانه اصلی این رویداد هنری در این اداره کل است، افزود: دبیرخانه هنری این جشنواره نیز در دانشکده مائده از 20 الی 30 بهمن ماه آماده جمع آوری آثار علاقمندان و شرکت کنندگان است.

وی در خصوص اهداف این جشنواره، گفت: ارتقا و تقویت نگاه دینی در فعالیت‌های مرتبط، فراهم کردن زمینه‌های به کارگیری و اشاعه نمادها، نشانه‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی در عرصه پوشاک و سبک زندگی و هدایت بازار به سوی تولیدات داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مأنوس با فرهنگ و هویت ایرانی از جمله اهداف جشنواره است.

فضیلت با تاکید بر فرهنگسازی و ایجاد گفتمان در زمینه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی استان از دیگر اهداف جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان است.

دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان با بیان این نکته که جشنواره شامل دو بخش رقابتی "طراحی و دوخت" و "علمی و دانشگاهی" است، افزود: بخش طراحی و دوخت با محوریت بر روی لباس اجتماع و چادر پوشش سر به عنوان پوشش کاربردی جامعه در حوزه عفاف و حجاب با رویکرد علمی و هنری یکی از بخش‌های جشنواره است.

وی ادامه داد: در بخش علمی دانشگاهی، اساتید، دانشجویان و صاحبان علم و اندیشه می‌توانند مقالات و پایان نامه خود با محورهای مدو طراحی لباس و گرایش‌های آن مانند بازاریابی، اقتصاد مقاومتی، جامعه شناسی، روانشناسی و بهداشت پوشاک، عکاسی، تصویرسازی، برندسازی و تبلیغات به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فضیلت خاطر نشان کرد: نمایشگاه تولیدات مد و لباس جشنواره و رسانه‌های مرتبط با مد و لباس و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی که با حضور اساتید و مدرسین این حوزه برگزار می‌شود هم از دیگر بخش‌های جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان است.

وی زمان داوری آثار را یکم اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی دوم و سوم اسفند ماه است.

دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گلستان در پایان یادآور شد: آئین اختتامیه بخش رقابتی جشنواره چهارم اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مائده برگزار خواهد شد.